شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609275
  • 16 مرداد 1399
  • 18:02
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
شهردار کرمان: راه‌اندازی اتوماسیون اداری در مقابله با ویروس کرونا مؤثر بود

اقدامات شهرداری در مقابله با ویروس کرونا تشریح شد

شهردار کرمان: راه‌اندازی اتوماسیون اداری در مقابله با ویروس کرونا مؤثر بود

شهردار کرمان با اشاره به راه‌اندازی اتوماسیون اداری در واحد‌های مختلف شهرداری گفت: این اقدام در مقابله با ویروس کرونا تأثیر قابل توجهی داشت.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در جلسه‌ای که با حضور مدیران شهرداری کرمان با هدف هم‌اندیشی در خصوص موارد مربوط به مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در شهرداری برگزار شد، با تأکید بر این‌که رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با ویروس کرونا، مسئولیت و تکلیفی اجتماعی است، گفت: شهرداری کرمان تمهیدات ویژه‌ای در این زمینه اندیشیده و اقداماتی نیز در دستور کار دارد.

وی یکی از این موارد را راه‌اندازی اتوماسیون اداری دانست و گفت: حذف کاغذ از سیستم اداری با راه‌اندازی اتوماسیون اداری، نه‌تنها خطر انتقال ویروس کرونا را کاهش داده است؛ بلکه با سرعت‌بخشیدن به امور اداری، موجب رضایت ارباب رجوع شده است.

شهردار کرمان افزود: همچنین امکانات لازم برای مقابله با این ویروس در اختیار واحد‌های مختلف گذاشته شده و هرگونه کمبود امکانات نیز در اسرع وقت مرتفع خواهد شد.

عالم‌زاده ارایه توضیحات کامل مدیران واحدهای مختلف شهرداری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا را نیز خواستار شد.

در این جلسه، سیدمرتضی حسینی، مدیر بازرسی شهرداری کرمان نیز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سیستم حمل‌ونقل عمومی به خصوص اتوبوس‌های شهری و ارایه پیشنهادات لازم تأکید کرد و گفت: باید در این زمینه به جمع‌بندی برسیم و تمهیداتی بیندیشیم که قابل اجرا باشد.

رضا دادگرپور، معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا، بر معیشت و درآمد رانندگان تاکسی تأثیر گذاشته است، گفت: رانندگان تاکسی باید در سامانه کارا ثبت‌نام و وام خود را از این طریق دریافت کنند.

هادی خدادادی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان هم طبق اعلام اتحادیه تاکسیرانی، سهم تاکسی‌های شهر کرمان برای دریافت وام را ۳۵۰ تاکسی اعلام کرد و افزود: متأسفانه بانک‌ها در پرداخت وام سخت‌گیرانه عمل می‌کنند و از این تعداد تنها ۱۲۰ تاکسی موفق به دریافت وام شده‌اند.

در ادامه، شهرداران و نمایندگان شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه، اقدامات خود را در زمینه مقابله با ویروس کرونا را تشریح کردند.

وحید بهرآسمانی، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک، جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک به محیط اداری، ضدعفونی محیط اداری، استفاده از لوازم یک‌بار مصرف و ضدعفونی ورودی پارک‌ها و بانک‌های منطقه را ازجمله اقدامات مقابله با شیوع ویروس کرونا ذکر کرد.

رضا خیاط‌زاده، سرپرست شهرداری منطقه دو نیز با اشاره به مدیریت کردن مراجعات ارباب‌رجوع از طریق سیستم نوبت‌دهی گفت: اضافه‌کردن شیف بعدازظهر برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی نیز از موارد دیگر است.

علی عسکری، سرپرست شهرداری منطقه چهار نیز از گذاشتن میز خدمت در بیرون از محوطه شهرداری خبر داد و گفت: این اقدام علاوه بر راهنمایی ارباب‌رجوع، موجب جلوگیری از ورودهای بی‌مورد به محیط اداری شده است.

رامین امیرمداح، شهردار منطقه سه نیز ضمن بیان انجام اقدامات روزانه ازجمله ضدعفونی محیط اداری خاطرنشان کرد: بیشترین ارباب‌رجوع، به مناطق شهرداری مراجعه می‌کند؛ بنابراین، باید امکانات لازم در اختیار مناطق پنج‌گانه شهر کرمان قرار گیرد.

علی‌اکبر قطب‌الدینی، شهردار منطقه پنج نیز به پیاده‌کردن سیستم نوبت‌دهی در این منطقه اشاره کرد و از ضدعفونی بازار بزرگ کرمان با همکاری شهرداری منطقه یک خبر داد.

سرپرست مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان نیز با بیان این‌که فوت‌شدگان، براساس پروتکل‌های بهداشتی و تخت نظارت نماینده بهداشت دفن می‌شوند، گفت: تمام دست‌اندرکاران تدفین، به لباس ایزوله مجهز هستند ‌و تا مرحله آخر دفن متوفی، چندین بار ضدعفونی انجام می‌شود.

روح‌الله خواجویی افزود: آمبولانس‌های حمل افراد فوت‌شده به‌دلیل ابتلا به کویید ۱۹، به‌صورت مرتب بعد از حمل متوفی و آمبولانس‌های دیگر نیز در پایان روز ضدعفونی می‌شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان نیز با تأکید بر تصمیم استاندار مبنی بر نظارت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و ارگان‌ها، ارایه گزارش کامل واحد‌های مختلف شهرداری در این زمینه را خواستار شد.

فرزاد خضری افزود: تمهیدات پیشنهادی برای مقابله با ویروس کرونا باید به‌صورت چک‌لیست تهیه و به تأیید استانداری برسد.

وی در ادامه، به احتمال آتش‌سوزی در جنگل و بازار کرمان اشاره کرد و خواستار تأمین تجهیزات لازم در مواقع بحرانی شد.

خضری همچنین خشک‌سالی را تهدیدی برای شهر کرمان دانست و یادآور شد: برای مقابله با این بحران، باید آب مورد نیاز هرچه زودتر تأمین و موانع پیش رو نیز برداشته شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان احداث پارک با موضوع بحران و پدافند غیرعامل را برای شهر کرمان لازم برشمرد و از شهرداری‌های مناطق خواست در این زمینه همکاری کنند.

خضری همچنین خواستار همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در زمینه ایجاد کارگروه ساماندهی مشارکت‌های مردمی برای تربیت داوطلبان واکنش سریع در محله‌ها شد.

لازم به ذکر است؛ در این نشست مقرر شد تمهیدات لازم و پیشنهادات مدیران در خصوص چگونگی مقابله بهتر با ویروس کرونا ارایه و رونوشتی از آن جهت اظهار نظر و تأیید، به استانداری کرمان ارسال شود.

0