سه شنبه 29 اسفند 1402
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609146
  • 11 تیر 1399
  • 16:05
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
شهرداری کرمان در برگزاری جشنوارۀ فیلم «کرمان» مشارکت می‌کند

شهردار کرمان:

شهرداری کرمان در برگزاری جشنوارۀ فیلم «کرمان» مشارکت می‌کند

شهردار کرمان گفت: هر جشنواره‌ای که در کرمان برگزار شود، آبروی همۀ ماست و ما در کنار برگزارکنندگان جشنوارۀ فیلم کرمان هستیم تا یک رویداد در خور شأن کرمان برگزار شود.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشستی که ظهر امروز یازدهم تیرماه با حضور مدیرکل ارشاد و اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنوارۀ فیلم کرمان برگزار شد، گفت: در برنامه‌های مختلف شهرداری همواره بر رویدادمحوری تأکید داشته‌ایم و از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری تا برپایی یک نمایشگاه صنعتی، برای پویا شدن شهر و افزایش مشارکت مردم حمایت کرده‌ایم... .

وی بیان کرد: هنر، شیواترین زبان برای انتقال مفاهیم مختلف به مردم است به‌خصوص سینما که مخاطب گسترده و اثرگذاری فراوان دارد و هنرمندان این عرصه باید حمایت شوند.

شهردار کرمان با تأکید بر حمایت شهرداری از هر رویدادی که موجب معرفی شهر کرمان در سطح کشور و دنیا شود، افزود: شهرداری کرمان از آثار برگزیده در جشنوارۀ فیلم کرمان با موضوعات شهری، به انتخاب هیئت داوران تقدیر به عمل می‌آورد.

عالم‌زاده ادامه داد: شهرداری همچنین در زمینۀ تبلیغات شهری، در اختیار گذاشتن مهمان‌سرا و سالن اجتماعات و انتشار ویژه‌نامه با مسئولان برگزاری جشنواره همکاری می‌کند.

وی تأکید کرد: هر جشنواره‌ای که در کرمان برگزار شود، آبروی همۀ ماست و ما در کنار برگزارکنندگان جشنوارۀ فیلم کرمان هستیم تا یک رویداد در خور شأن کرمان برگزار شود.

شهردار کرمان با اشاره به در پیش بودن رویداد صدسالگی شهرداری کرمان گفت: برگزاری سه رویداد موضوعی در سطح ملی را هم‌زمان با صدسالگی شهرداری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در جلسۀ آتی شورای اسلامی شهر کرمان در مورد آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

عالم‌زاده افزود: تلاش داریم رویدادهایی را به‌عنوان برند کرمان در سطح ملی پایه‌ریزی کنیم که هرساله در کرمان برگزار شود و امیدواریم شهرداران و اعضای شورا در دوره‌های بعد نیز این رویدادها را تکرار کنند و برگزاری آنها به یک مطالبۀ عمومی تبدیل شود.

 

دو برابر شدن صندلی‌های سینمای استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست گفت: شهردار کرمان با نگاه ویژه‌ای که به هنر و فرهنگ دارد، بنیاد نیکی را در حوزۀ فرهنگ و هنر کرمان پایه گذاشته که امیدواریم این رویه در شهرداری پایدار بماند.

محمدرضا علیزاده افزود: ما نیز در برگزاری رویداد صدسالگی شهرداری کرمان در کنار شما خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: شهردار کرمان همواره نگاه ویژه و مثبتی به فرهنگ و هنر و حمایت از هنرمندان داشته و بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری سال‌های اخیر با حمایت جناب آقای عالم‌زاده شکل گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دو برابر شدن تعداد صندلی‌های سینمای استان و افزایش آن‌ها از ۲۰۰۰ صندلی به بیش از ۵۰۰۰ صندلی، گفت: در تلاش هستیم با مشارکت مدیران مجتمع‌های تجاری کرمان، پردیس‌های سینمایی در این مجتمع‌ها ساخته شود.

علیزاده افزود: تاکنون، در شهرستان‌های بردسیر و بافت سینما ساخته شده و در شرف راه‌اندازی است.

وی با بیان اینکه جشنوارۀ فیلم کرمان موجب شور و نشاط در جامعۀ سینمایی و کشف و پرورش استعدادهای جدید می‌شود، افزود: این جشنواره ابتدا قرار بود سال گذشته برگزار شود، اما با شیوع کرونا به مردادماه امسال موکول شد.

در این نشست همچنین مجتبی دهقانی، دبیر تخصصی جشنواره، گزارشی از اقداماتی که تاکنون انجام شده و آثار رسیده به دبیرخانه ارائه داد.

15.632