سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607866
  • 30 خرداد 1398
  • 20:10
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
شهرداری‌ها در خاک‌ریز نخست خدمت‌رسانی به مردم قرار دارند

معاون وزیر کشور در آیین بهره‌برداری از تقاطع غیرهم‌سطح شهید الله‌دادی:

شهرداری‌ها در خاک‌ریز نخست خدمت‌رسانی به مردم قرار دارند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: نقش شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها در امنیت ملی کشور حائز اهمیت است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مهدی جمالی‌نژاد در آیین بهره‌برداری از تقاطع غیرهم‌سطح شهید الله‌دادی در کرمان، با اشاره به نقش مهم شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها به‌عنوان نهادهای عمومیِ غیردولتی در امنیت ملی گفت: اگر می‌خواهیم در کشور امنیت داشته باشیم، باید در کنار تمام قدرت‌هایی که مطرح می‌شود؛ ازجمله قدرت اقتصادی و نظامی، حس تعلق مردم به کشور را نیز افزایش دهیم.

وی افزود: افزایش حس تعلق مردم، رفاقت و صمیمیت ایجاد می‌کند، انسجام و همدلی را افزایش می‌دهد، سرمایۀ اجتماعی را بالا می‌برد و درنهایت ضمن افزایش امنیت اجتماعی جامعه، امنیت ملی نیز تضمین می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان این‌که نقش شوراها و شهرداری‌ها را در افزایش امنیت اجتماعی و امنیت ملی پررنگ است، گفت: شوراها و شهرداری‌ها، در خاک‌ریز نخست خدمت‌رسانی به مردم قرار دارند؛ بنابراین، اگر از خاک‌ریز اول ناراضی باشند و اعتماد مردم نسبت به شوراها و شهرداری‌ها سلب شود، زحمات دولت‌مردان در سایر زمینه‌ها نیز بی‌فایده خواهد بود.

جمالی‌نژاد عدم همراهی مردم را پاشنۀ آشیل کشور دانست و گفت: دشمن نیز روی ایجاد گسست بین مردم و مسئولان تمرکز کرده است؛ بنابراین، باید تلاش کنیم تا اعتماد عمومی نسبت به مسئولان نظام روز‌به‌روز افزایش پیدا کنند و مردم، هم‌چنان مسئولان را خادم خود بدانند.

وی با بیان این‌که در دهۀ 60 بسیاری از زیرساخت‌ها را نداشتیم، اما اعتماد مردم را بسیار قوی داشتیم، تصریح کرد: اکنون، بسیاری از زیرساخت‌ها در کشور ایجاد شده، اما متأسفانه اعتماد مردم نسبت به مسئولان کم‌رنگ شده است؛ بنابراین، باید در زمینۀ آشتی مردم با مدیران و مسئولان تلاش کنیم که شوراها و شهرداری‌ها در این زمینه نقش مهمی به عهده دارند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: پروژه‌هایی که قرار است اجرای آن‌ها موجب رضایت‌مندی مردم شود، اگر زمان‌بر شود، نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت؛ بنابراین، سرعت‌بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی از ضروریات است.

جمالی‌نژاد با بیان این‌که بودجۀ عمرانی کشور 66 هزار میلیارد تومان و بودجۀ شهرداری‌های کشور 65 هزار میلیارد تومان است، گفت: با توجه به بودجۀ قابل توجهی که شهرداری‌ها در اختیار دارند، اگر به اعضای شوراها و شهرداری‌ها کمک کنیم، می‌توانند رضایت‌مندی مردم را بسیار افزایش دهند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور هم‌چنین خطاب به مردم کرمان گفت: باید قدر داشته‌های خود را بدانید و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با شهردار کرمان، ازجمله مواردی است که باید قدردان آن بود.

جمالی‌زاده با اشاره به حضور افراد باتجربه و متخصص در شورای اسلامی شهر کرمان و همراهی مدیریت استان با شورا و شهرداری کرمان گفت: اگر قدر این همراهی و همدلی را بدانید، می‌توانید در شهر کرمان دوران طلایی را رقم بزنید.

وی به فرمودۀ رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش کشور اشاره کرد و گفت: مدیران سیاسی و عمرانی استان و شهر کرمان باید با همدلی تلاش کنند تا جهش موردنظر رهبر معظم انقلاب در این شهر و استان رقم بخورد.  

0