شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607522
  • 1 بهمن 1397
  • 19:39
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
شوراهای اجتماعی محله باید کارکرد اجتماعی خود را دنبال کنند

شهردار کرمان:

شوراهای اجتماعی محله باید کارکرد اجتماعی خود را دنبال کنند

شهردار کرمان گفت: باید اداره امور شهر را به مردم بسپاریم.

به گزارش کرمان‌آن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در دیدار با حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان که با حضور محمدعلی جوشایی، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان انجام گرفت، با تأکید بر سپردن اداره امور شهر به مردم گفت: بضاعت دولت مشخص و محدود است؛ بنابراین، باید کارها به انجمن‌هایی که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، واگذار شود.

شهردار کرمان به شکل‌گیری شوراهای اجتماعی محله در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: این شوراها باید کارکرد اجتماعی خود را دنبال کنند که تلاش شده این مهم در کلیات فرایند کار دیده شود.

وی با تأکید بر پرهیز از شتاب‌زدگی در شکل‌گیری شوراهای اجتماعی محله گفت: فرایند شکل‌گیری شوراهای اجتماعی محله، با حوصله در حال انجام است، تا پایه‌ریزی درست و قابل قبولی صورت گیرد.

شهردار کرمان با بیان این‌که شوراهای اجتماعی محله، می‌توانند در حوزه‌های مختلف ازجمله بهداشت، ورزش، فرهنگ، هنر و دینی و مذهبی، در محله‌های خود فعالیت کنند، گفت: این شوراها موجب افزایش مطالبه‌گری مردم از دستگاه‌های مختلف می‌شود؛ ضمن این‌که دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شهرداری کرمان می‌توانند در محله‌ها ضریب نفوذ بیشتری پیدا کنند.

عالم‌زاده هم‌چنین به تعیین 70 تا 80 محله در شهر کرمان توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: در حوزۀ شهرسازی و معماری، محله، تعاریف خود را دارد که محله‌های کرمان بر همین اساس توسط مشاور در حال شناسایی و مرزبندی هستند.

وی افزود: موازی با مشخص شدن محله‌ها، شوراهای اجتماعی محله نیز توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، در محله‌های مختلف شهر کرمان تشکیل خواهد شد.   

0