جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608417
  • 2 بهمن 1398
  • 16:40
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
شیرهای تولیدی استان از سلامت کامل برخوردارند

اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد:

شیرهای تولیدی استان از سلامت کامل برخوردارند

مسئول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان گفت: شیرهای تولیدی استان از سلامت کامل برخوردار هستند و وجود سم آفلاتوکسین بیش از حد مجاز در شیر، کاملاً بی‌اساس است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، جواد نگارستانی افزود: بر اساس اظهارات رییس ادارۀ نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان تمام شیرهای تولیدی استان از سلامت و بهداشت کامل برخوردار هستند و وجود سم آفلاتوکسین بیش از حد مجاز در شیر، کاملا بی‌اساس است.
وی یادآور شد: در مراکز جمع‌آوری شیر خام، کارخانجات لبنی و سایر صنایع وابستۀ استان در چارچوب ضوابط بهداشتی دامپزشکی و با حضور مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی، کنترل‌های تخصصی بهداشتی اعم از نمونه‌برداری و آزمایش‌های لازم انجام می‌شود.
مسئول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان با تأکید بر اینکه دامپزشکی در خصوص تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی بسیار سختگیرانه عمل می‌کند، افزود: در آزمایشگاه این اداره‌کل، آزمایش‌های متعدد تضمین کیفیت بر روی شیر خام انجام می‌شود که نتایج آنها نشان می‌دهد میزان سم آفلاتوکسین موجود در شیر خام بیش از حد مجاز نیست.
نگارستانی افزود: برنامه‌های بهداشتی سلامت شیر و فرآورده‌ی لبنی در تمام سطوح ازجمله مدیریت بهداشت گاوداری‌ها، مدیریت بهداشت در مراکز جمع‌آوری شیر و مدیریت بهداشت در کارخانجات شیر و لبنیات به‌طور مستمر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت بر مراحل ذکرشده به‌صورت دائم و مستمر توسط اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان انجام می‌شود.
مسئول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان اضافه کرد: حمل‌ونقل شير و فرآورده‌هاى آن با روش‌های بهداشتی پیشرفته انجام می‌شود و حتی دامپزشکی بر تردد وسایل نقلیۀ حمل شیر و فرآورده‌های آن در سطح استان نظارت دارد.
نگارستانی خاطرنشان کرد: چندین مرحله طرح ارتقای کیفیت بهداشتی شیر خام استان توسط این اداره‌کل انجام شده و اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان به‌صورت ماهانه گزارش وضعیت سلامت شیر را از ۱۶ شبکۀ دامپزشکی دریافت و بررسی می‌کند.
وی یادآور شد: اظهارات غیرکارشناسی و اطلاعات غیرمستند در مورد این محصول، پیامدی جز تشویش اذهان عمومی، ترس مردم از مصرف شیر ( کاهش و حذف مصرف شیر و لبنیات استان) و نیز اثرات منفی بر صنایع تولید لبنیات ندارد و نباید به این شایعات دامن زده شود.

0