پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • ورزش
  • شماره خبر: 9609312
  • 30 مرداد 1399
  • 18:48
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
صعود هر تیمی به نفع تمام جوانان کرمانی است

بازیکن اسبق تیم‌های مس و شهرداری کرمان:

صعود هر تیمی به نفع تمام جوانان کرمانی است

شهلا پورامیری- بی‌شک تعداد زیادی از ورزشکاران و نام‌آوران جامعه بزرگ ورزش استان، عضو خانواده بزرگ شهرداری کرمان هستند، وجود این نام آوران ورزش استان ما را برآن داشت تا در گفت و گویی بی پرده آنان را به مردم معرفی نماییم، شاید تلاش و موفقیت آنان چراغ راهی شود برای سایر علاقمندان به ورزش که در پی کسب مدال و افتخارآفرینی برای استان هستند. در ادامه سلسله گفت‌وگوهای کرمان‌شهر با خانواده بزرگ و نامدار ورزشی شهرداری کرمان، این ‌بار به سراغ ناصر کریمی بازیکن اسبق تیم فوتبال مس و شهرداری کرمان رفتیم که حاصل این گفت‌وگو از نظرتان می‌گذرد.

ابتدا خودتان را به طور کامل معرفی کنید.
من ناصرکریمی متولد دوم شهریورماه 1350 در شهرستان جیرفت هستم . که دو فرزند پسر یکی ۱۸ ساله و دیگری  ۷ساله دارم و سال‌ها است که در عرصه ورزش فعالیت می‌کنم.

اینک در کدام واحد شهرداری کرمان مشغول به کار هستید؟
مدت 23 سال در واحدهای مختلف شهرداری فعالیت داشته‌ام و در حال حاضر در حوزه معاونت حمل ونقل و امور زیربنایی مشغول به کار می‌باشم.

فعالیت‌های ورزشی خود را از چه سنی آغاز کردید؟
 از ۱۰ سالگی درزمین های خاکی فوتبال بازی می‌کردم.

لطفا از سوابق ورزش‌تان بگویید.
 مدت 14 سال در تیم فوتبال شهرداری در لیگ‌های دسته یک و دو بازی کرده‌ام.
 درتیم‌های کشاورز جیرفت و شهرداری و مس کرمان سال‌ها در لیگ دسته یک و سابقه حضور دارم .بعد از اتمام دوران بازیکنی‌ام، حدود هشت سال در آکادمی فوتبال شهرداری و مدارس فوتبال مربی‌گری کردم و دوسال هم مربی تیم رده‌های سنی مس ویک سال هم مربی تیم 13 ساله‌های امید مس بوده‌ام. 

 تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره ورزشی‌تان کدامند؟
تلخ‌ترین خاطره‌ام زمانی بود که باتیم مس در یک قدمی صعود به لیگ یک بودیم ( آن زمان لیگ برتر هنوز دایر نشده بود وتیم‌های استقلال و پرسپولیس نیزدر لیگ دسته یک بودند) و ما با یک برد ۳ برصفر می‌توانستیم به لیگ یک صعود کنیم، که یک گل کم آوردیم. درست همانند صعود تیم مس که یکشنبه همین هفته بازی داشت اگر چه با نتیجه سه بر صفر در تبریز پیروز میدان بود اما به دلیل یک گل کمتر نسبت به آلومینیوم اراک نتوانست به لیگ برتر صعود کند.
بهترین خاطره‌ام هم عضویت درتیم شهرداری کرمان است. 

نظرتان در خصوص عدم راه‌یابی تیم مس به لیگ برتر چیست؟
من فکر کنم امتیازاتی که درنیم فصل اول تیم مس از دست داد، باعث شد این اتفاق رخ دهد. علاوه بر آن از دست دادن نتیجه بازی با تیم اراک هفته قبل در کرمان نیز بسیار تاثیرگذار بود. درصورتی که با برد یا مساوی آن بازی، نتیجه کنونی به‌نحوی دیگر رقم می‌خورد. همه چیز برای صعود به لیگ برتر دست خود تیم مس بود .حیف که این اتفاق نیفتاد  و من فکر کنم امتیازاتی که درنیم فصل اول تیم مس ازدست داد باعث شد این اتفاق رخ بده یکی هم ازدست دادن نتیجه بازی با تیم اراک هفته قبل در کرمان درصورتی که با برد یا مساوی اون بازی همه چیزدست خود تیم مس بود برا صعود حیف که این اتفاق نیفتاد نتیجه این صعود نکردن ضررش نصیب جوانان کرمانی میشود. به عبارتی صعود هر تیمی به نفع تمام جوانان کرمانی است

از سختی‌های ورزش حرفه‌ای بگویید.
ورزش حرفه‌ای سختی‌های خودش را دارد، کسی که می‌خواهد در سطح حرفه‌ای فعالیت کند، باید سختی‌های زیادی را تحمل کند وتلاش و زحمت زیادی متحمل شود و از بسیاری از خوشی‌ها وتفریحات باید بگذرد و حتی گاهی باید دوری از خانواده را نیز تحمل کند. گاهی نیز نمی‌تواند در بیماری و سختی‌ها در کنار خانواده باشد بنابراین مادر خانواده باید بار مضاعف زندگی را  به دلیل دوری همسر، تحمل کند. همچنین گاهی اوقات ناملایماتی می‌بینیم، ولی نمی‌توانم از فوتبال دور باشم بنابراین تحمل می‌کنم.

آیا فرزندانتان به تبعیت از پدر ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهند؟
 یکی از فرزندانم در تیم رده‌های سنی باشگاه مس، در در رده جوانان، فوتبال بازی می‌کند.

به عنوان یک پیشکسوت، ارزیابی‌تان از وضعیت کنونی ورزش شهرداری چیست؟
 باتوجه رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر، ورزش شهرداری به سمت ورزش همگانی و محلات سوق پیدا کرده و از ورزش قهرمانی دورشده است، هر چند ورزش همگانی نیاز جامعه می‌باشد و توجه به آن بسیار ارزشمند است، اما باتوجه به این‌که شهرداری تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم را دارد، امیدوارم یک‌بار دیگر شاهد تیم‌‌های شهرداری در سطح استان و کشور باشیم و بستری برای شکوفایی جوانان باشد.

از آرزوهایتان بگویید.
 آرزو دارم در مربیگری به سطح بالایی برسم که بتوانم به فوتبال شهرم خدمت کنم. هنمچنین می‌خواهم که روز به روز شاهد رشد روز افزون ورزش و سلامت در جامعه باشم تا جوانان از آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند.

وضعیت کنونی ورزش استان را چگونه ارزیابی می‌کنید.
ورزش فوتبال استان خدا را شکر در وضعیت خوبی قرار دارد حضور دو تیم در لیگ برتر دوتیم در لیگ یک و دوتیم در لیگ دو و لیگ سه  و رده‌های سنی مس که همگی در لیگ برتر کشور می‌باشند نشان دهنده رشد فوتبال استان است وهمچنین پویایی فوتبال شهرستان‌ها نیز نشانه پیشرفت ورزش استان می‌باشد که جا دارد از رئیس و اعضای هیئت فوتبال استان تشکر کنیم.
باتوجه به بالا بودن پتانسیل جوانان این استان جا دارد مسئولان بستر مناسبی برای پیشرفت این جوانان  مهیا کنند وامیدوارم که روزی برسد که شاهد حضور دوباره ورزش شهرداری درسطح حرفه‌ای کشور همانند سایر شهرها باشیم .

سخن آخر.
از شما وهمکاران گرامی‌تان که به یاد پیشکسوتان هستید تشکر می‌کنم و خسته نباشید می‌گویم چرا که  با پیگیری شما می‌توانیم شاهد پویایی ورزش شهرداری باشیم.

0