شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608739
  • 6 فروردین 1399
  • 09:35
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضدعفونی اماکن عمومی کرمان در تعطیلات نوروز

مدیر ستاد بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان خبر داد:

ضدعفونی اماکن عمومی کرمان در تعطیلات نوروز

مدیر ستاد بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان از ادامۀ روند ضدعفونی معابر و مبلمان شهری در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، فرزاد خضری با بیان این‌که معابر و اماکن عمومی شهر، وسایل بازی و تندرستی و وسایل حمل‌ونقل عمومی هر روز و هر شب ضدعفونی می‌شود، گفت: برای ضدعفونی و گندزدایی، از محلول‌های پرکلرین و یا آبِ ژاول (وایتکس) با نسبت‌هایی که  در دستورالعمل‌های وزارت بهداشت تعیین شده، استفاده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین با هماهنگی و همکاری اتاق اصناف، مراکز بهداشت شهرستان و همکاری گروه‌های جهادی بسیج و سپاه و نیروهای داوطلب مردمی، اماکن عمومی مختلف ضدعفونی می‌شود؛ ضمن این‌که اصناف مختلف شهر نیز توسط صاحبان آن‌ها ضدعفونی می‌شوند.

خضری ادامه داد: ضدعفونی در دو بخش درون‌سازمانی و عمومی و شهری انجام می‌شود که در بخش درون‌سازمانی، تمام ساختمان‌ها و اماکنی که در مالکیت شهرداری است؛ شامل ساختمان‌های شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه، سازمان‌ها و ادارات زیرمجموعۀ شهرداری و وسایل و تجهیزات مربوط، به‌صورت روزانه و مستمر ضدعفونی می‌شود.

مدیر ستاد بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان ادامه داد: در بخش عمومی و شهری هم، با ناحیه‌بندی شهر و تقسیم آن بین گروه‌های مختلف جهادی و نیروهای خدماتی شهرداری و با همکاری آتش‌نشانی، ارتش، سپاه و بسیج، تمام اماکن عمومی، وسایل حمل‌ونقل همگانی، پمپ‌بنزین‌ها، ورودی بیمارستان‌ها، پارک‌ها وغیره، به‌صورت شبانه ضدعفونی می‌شود.

خضری هم‌چنین در خصوص ضدعفونی وسایل حمل‌ونقل عمومی گفت: با هماهنگی سازمان‌های مربوط، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری به‌صورت مستمر و در شیفت‌های متوالی، در مبدأ و مقصد، ضدعفونی و پاک‌سازی می‌شوند.

وی با بیان این‌که در زمینۀ پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تأکید کرد: شهروندان محترم از تردد و تجمع غیرضروری در نقاط مختلف شهر خودداری کنند.

0