جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606020
  • 19 دی 1396
  • 12:42
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضرورت ارزیابی عملکرد پرسنل شهرداری تا پایان امسال

شهردار کرمان تأکید کرد:

ضرورت ارزیابی عملکرد پرسنل شهرداری تا پایان امسال

شهردار کرمان بر ارزیابی عملکرد پرسنل شهرداری کرمان تا پایان سال جاری تأکید کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در کمیته‌ی کاهش هزینه‌های شهرداری کرمان که با حضور معاونان شهردار و شهرداران مناطق برگزار شد، گفت: تمام همکاران در شهرداری کرمان باید در حوزه‌ی عملکردی و اخلاقی ارزیابی شوند.

وی تصریح کرد: اعطای اضافه‌کار و تمدید قراردادها، تابع کسب نمره‌ی قبولی در ارزیابی عملکرد خواهد بود.

شهردار کرمان در همین راستا از معاونان و مدیران شهرداری خواست تا پایان سال نسبت به ارزیابی عملکرد پرسنل شهرداری اقدام کنند.

عالم‌زاده هم‌چنین با بیان این‌که برخی نیروهای شهرداری کارآمد نیستند، بر آموزش پرسنل شهرداری در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: پس از آموزش نیز نیروها باید پایش شوند که چقدر آموزش‌ها را به‌کار می‌گیرند.

وی با بیان این‌که عمده‌ی درآمد شهرداری در زمینه‌ی پرداخت حقوق به نیروی انسانی هزینه می‌شود، تأکید کرد: باید براساس شاخص‌های مختلف ازجمله جمعیت و وسعت، وضعیت نیروی انسانیِ شهرداری کرمان با سایر شهرداری‌هایی که شرایط مشابه دارند، مقایسه شود.

شهردار کرمان افزود: هم‌چنین در حوزه‌ی نیروی انسانی باید کار مطالعاتی انجام گیرد تا به نتیجه‌ی مطلوب در این زمینه برسیم.

عالم‌زاده ادامه داد: این‌که نیروی اضافی در شهرداری کرمان وجود دارد، کاملاً محسوس است، اما باید با بررسیِ وضعیت نیروی انسانی شهرداری کرمان با شهرداری‌های مشابه، تا حدودی به تعداد نیروهای اضافی در شهرداری کرمان برسیم؛ ضمن این‌که در درآزمدت با کار مطالعاتی، به‌طور علمی وضعیت نیروی انسانی مورد بررسی قرار گیرد.

شهردار کرمان به ساختار سازمانی که ازسوی وزارت کشور ابلاغ شده است، اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم وضعیت نیروی انسانی شهرداری کرمان را با این ساختار مقایسه کنیم، خیلی فاصله داریم و تعداد نیروها بسیار بیش‌تر است؛ بنابراین، در مرحله‌ی نخست باید وضعیت نیروی انسانی شهرداری کرمان، با شهرداری‌های مشابه مقایسه شود.

عالم‌زاده با اشاره به مأموریت نیروهای شهرداری کرمان در سایر دستگاه‌ها تصریح کرد: نیروهایی که از شهرداری کرمان در سایر دستگاه‌ها فعالیت می‌کنند، باید برگردند؛ ضمن این‌که از این پس شهرداری کرمان هیچ نیرویی را به‌عنوان مأمور از سایر شهرداری‌ها و دستگاه‌ها نمی‌پذیرد.

شهردار کرمان افزود: امکانات شهرداری که در اختیار سایر نهادها و دستگاه‌هاست نیز باید برگشت داده شود.

عالم‌زاده ادامه داد: در این رابطه اگر تکلیف قانونی داریم، امکانات را در اختیار قرار می‌دهیم، در غیر این‌صورت باید برگردانده شود.

وی به افزایش حقوق پرسنل و اعطای اضافه‌کار نیز اشاره کرد و با بیان این‌که افزایش حقوق باید در قانون دیده شود، گفت: وقتی اضافه‌کار را جزء حقوق محسوب می‌کنیم، ابزار تشویقی را از مدیر می‌گیریم.

شهردار کرمان در همین رابطه با اشاره به این‌که باید از بالا به پایین نگاه کنیم، گفت: همکاران وقتی خودشان را با بالاتر از خود می‌سنجند، می‌گویند حقوق دریافتی ما کم است، اما اگر به پایین نگاه کنند، می‌بینند در شرایط رکود و بیکاری، وضعیت خوبی دارند.

وی ادامه داد: بین نیروهایی که صبح تا شب دوندگی و فعالیت زیادی دارند با نیروهایی که فقط در ساعت اداری مشغول کار هستند نیز باید تفاوت قائل شد.

شهردار کرمان بر سامان‌دهی خودروهای شهرداری و خودروهای استیجاری که در اختیار واحدهای مختلف است نیز تأکید کرد.

عالم‌زاده درباره‌ی املاک شهرداری کرمان نیز گفت: باید از ظرفیت املاک شهرداری، بهینه استفاده شود.

وی هم‌چنین با تأکید بر این‌که باید تلاش کنیم تا منزلت اجتماعی پرسنل شهرداری روزبه‌روز افزایش پیدا کند، گفت: پرسنل شهرداری شبانه‌روز زحمت می‌کشند، اما به‌دلیل بداخلاقیِ چند نیرو در شهرداری، وجهه‌ی اجتماعی تمام پرسنل شهرداری مخدوش شده است.

شهردار کرمان افزود: بداخلاقی در برخی پرسنل دستگاه‌ها و نهادهای دیگر هم وجود دارد، اما پرسنل شهرداری، در مواجهه‌ی مستقیم با مردم هستند؛ بنابراین باید تلاش کنیم با حذف بداخلاقی‌ها و برخورد مناسب با شهروندان، منزلت اجتماعی نیروهای شهرداری افزایش یابد و همه به این‌که کارمند شهرداری هستیم، افتخار کنیم.

عالم‌زاده بر صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف نیز تأکید کرد و خواستار همراهی جدی معاونان و مدیران شهرداری در این زمینه شد.

وی درخصوص برخی نیروهای شهرداری کرمان که به بیماری اعتیاد مبتلا هستند، خطاب به مدیران شهرداری تأکید کرد: مدیران این افراد را به مراکز ترک اعتیاد معرفی و کمک کنند تا از دام این بیماری رهایی یابند.

شهردار کرمان با بیان این‌که هدف از این اقدام، کمک به این نیروهاست تا درمان شوند، گفت: کمک به درمان این نیروها، درواقع کمک به خانواده‌های آن‌ها و جامعه است.

تصریح کرد: درمان نیروهایی که به بیماری اعتیاد مبتلا هستند، باید به‌سرعت آغاز شود تا هرچه سریع‌تر سلامتی خود را به‌دست آورند. 

عالم‌زاده هم‌چنین بیان کرد: سوگند خورده‌ام از منافع شهر و مردم دفاع کنم و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم و کوتاه نمی‌آیم.

15.7482