شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9605508
  • 27 مهر 1396
  • 09:18
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضرورت به‌سازی فضای سبز بولوار جمهوری اسلامی

سرپرست شهرداری کرمان تأکید کرد:

ضرورت به‌سازی فضای سبز بولوار جمهوری اسلامی

سرپرست شهرداری کرمان تأکید کرد: فضای سبز بولوار جمهوری اسلامی کرمان باید به‌سازی و متحول شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمحمد موسوی در نشست با معاون معماری و شهرسازی و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، تحول و احیای فضای سبز بولوار جمهوری اسلامی را ضروری دانست و گفت: در اجرای طرح‌های شهری، باید مطالعه و بررسی‌های دقیق انجام گیرد.

وی با تأکید بر این‌که بولوار جمهوری اسلامی یکی از نقاط کلیدی شهر کرمان محسوب می‌شود و به همین سبب بسیار حائز اهمیت است که طرح فضای سبز آن با زیبایی مناسبی همراه باشد، گفت: هر اقدامی در این راستا، باید کارشناسی‌شده و دارای پشتوانه باشد تا به‌صورت کاربردی درآمده و مفید واقع شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان نیز گفت: اولویت سازمان پارک‌ها و فضای سبز، حفظ و توسعه‌ی منطقی و بهبود شرایط فضای سبز شهر کرمان است.

ایمان سیف‌الهی ادامه داد: طرح‌های این سازمان در کمیته‌های علمی، ‌تخصصی و کاربردی مطرح و پس از بررسی‌های فراوان و رعایت تمام مسایل، با کمک شهرداری‌های مناطق اجرا خواهد شد.

وی گفت: از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها، احیای فضای سبز بولوار جمهوری‌ اسلامی است که با توجه به وضعیت نامناسب درختان نارون و زوال پیش رو، درختان هرس و سربرداری می‌شوند و در راستای فرم‌دهی، آرایش و یکنواخت‌سازی، جوان‌سازی درختان و ایجاد بستر مناسب برای رشد و نمو انجام می‌گیرد و سپس درختان و درختچه‌های مناسب و سازگار با شرایط اقلیمی شهر کرمان با طرح‌های مطالعه‌شده کاشته می‌شود.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان پارک‌ها نیز در این نشست بیان کرد: در حال حاضر، فضای سبز بولوار جمهوری اسلامی هشت هکتار است.

روح‌الله خواجویی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به مرگ درختان نارون و شکل نامنظم تاج این درختان و همه‌گیرشدن آفت سوسک چوب‌خوار و برگ‌خوار نارون، بهترین راه‌حل جهت به تأخیر انداختن مرگ این درختان کهن و متقارن کردن تاج درخت و جوان‌سازی و بهبود شرایط برای رشد و نمو درختان، طرح جدید سربرداری این درختان است که به‌صورت پایلوت انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح مذکور در قسمت‌هایی از بولوار جمهوری اسلامی اجرا شده و پیشنهاد می‌شود که تمام درختان به همین صورت هرس شوند.

0