شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609349
  • 6 شهریور 1399
  • 15:52
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضرورت به‌کارگیري ابزارهاي مدیریت ترافیک برای بهبود وضعیت ترافیکی

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان تأکید کرد:

ضرورت به‌کارگیري ابزارهاي مدیریت ترافیک برای بهبود وضعیت ترافیکی

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان یکی از مهم‌ترین چالش‌هاي پیشِ روي کلان‌شهر کرمان را حل مسأله حمل‌ونقل درون‌شهري دانست و گفت: رشد سریع جمعیت شهري، باعث افزایش فعالیت‌ها و ترددهای خودروها در درون شهر شده است.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، مهدی نیکویی در جلسۀ تودیع و معارفۀ مدیران این معاونت، برنامه‌ریزی مناسب برای بهبود شبکه حمل‌و‌نقل درون‌شهری را ضروری دانست و گفت: به‌کارگیري ابزارهاي مدیریت ترافیک به‌منظور بهبود وضعیت ترافیکی، یکی از راه‌کارهای موفق در زمینه بهبود وضعیت ترافیکی شهر خواهد بود.

وی در تشریح فعالیت‌های مدیریت مهندسی و امنیت ترافیک شهرداری کرمان گفت: نظارت بر اجرای طرح‌های ترافیکی، نظارت ترافیکی بر انجام حفاری‌ها و اقدامات عمرانی سطح شهر، نظارت و هماهنگی بر عملکرد معاونان و مسئولان ترافیک جهت بهبود اجرای پروژه‌های ترافیکی، یافتن نقاط حادثه‌خیز در سطح شهر و معرفی به‌منظور تهیۀ طرح‌های اصلاحی، بخشی از وظایف این مدیریت است.

وی ادامه داد: نظارت بر کلیۀ امور مربوط به حمل‌ونقل بار و مسافر درون‌شهری، نظارت بر تهیۀ ضوابط، دستورالعمل‌ها و استانداردهای مورد نیاز در زمینۀ حمل‌ونقل از دیگر اقداماتی است که توسط معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان انجام می‌شود.

نیکویی در خصوص وظایف مدیریت حوزۀ معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری نیز گفت: بخشی از این وظایف، شامل ایجاد هماهنگی و پیگیری در امور مربوط به طرح‌های عمرانی در سطح شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های وابسته، برقراری ارتباط کارآمد بین حوزۀ معاونت و معاونان مناطق، مدیران و مشاوران و ابلاغ و پیگیری قوانین، بخشنامه‌ها و مصوبات و صورت‌جلسه‌های معاونت و نظارت بر اجرای آن‌هاست.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان، ابراز امیدواری کرد مدیران جدید با استفاده از توان و تجربۀ خود و همکاری پرسنل و با رعایت قوانین و مقررات و اتکا به خداوند، موجب تسریع در پیشبرد و تحقق اهداف معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری شوند.

در این جلسه طی احکامی جداگانه ازسوی مهدی نیکویی، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، «علی زنگی‌آبادی» به‌عنوان «جانشین معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی» و «سرپرست مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری کرمان» و «مصیب محسن‌بیگی» به‌عنوان «مدیر حوزۀ معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان» معرفی شدند.

15.6219