پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607356
  • 18 آذر 1397
  • 12:31
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضرورت تخصیص مالیات بر ارزش افزوده براساس جمعیت واقعی

شهردار کرمان تأکید کرد:

ضرورت تخصیص مالیات بر ارزش افزوده براساس جمعیت واقعی

شهردار کرمان بر تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری کرمان براساس جمعیت واقعی تأکید کرد.

به گزارش کرمان‌آن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با استاندار کرمان با بیان این‌که علاوه بر شهروندان کرمانی، افرادی که در حاشیۀ شهر و روستاهای حومۀ کرمان زندگی می‌کنند و حتی شهروندان سایر شهرهای استان، از خدمات شهر کرمان به‌عنوان مرکز استان بهره‌مند می‌شوند، گفت: مالیات بر ارزش افزوده، براساس جمعیت 600 هزار نفریِ سرشماری به شهرداری کرمان تخصیص داده می‌شود؛ درحالی‌که با احتساب افرادی که از خدمات مرکز استان بهره‌مند می‌شود، مالیات بر ارزش افزوده باید براساس جمعیت 800 هزار نفری به شهرداری کرمان پرداخت شود.

وی افزود: علاوه بر خدماتی که مردم نقاط دیگر از شهر کرمان می‌گیرند، آتش‌نشانی و اتوبوس‌رانی کرمان هم به حومۀ شهر خدمت‌رسانی می‌کنند که این خدمات نیز باید دیده شود.

شهردار کرمان هم‌چنین ضمن تشکر از همراهی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان گفت: هریک از اعضای شورا، به‌عنوان یک یار و همراه، در کنار شهردار هستند و تمام لوایحی که به شورا می‌رود، پس از کار کارشناسی، مصوب می‌شود.

عالم‌زاده بر تعامل دستگاه‌های مختلف با شهرداری هم تأکید کرد و گفت: برخی دستگاه‌ها بر ضوابط دورن‌بخشی خود تأکید دارند و به‌دنبال توقیف حساب‌های شهرداری می‌روند؛ درحالی‌که مسایل و مشکلات باید از طریق استانداری حل شود.

وی هم‌چنین با تأکید بر رویکرد شهروندمحوری گفت: باید رویکرد شهروندمحوری را ریل‌گذاری و پایه‌گذاری کنیم تا شوراهای بعدی و شهرداران آینده نیز از زیرساختی که در این زمینه ایجاد می‌شود، استفاده کنند.

شهردار کرمان به مشکلات مختلف شهرداری و کمبود منابع هم اشاره کرد و گفت: آنچه که در این دوره کار را راحت‌تر و تسهیل می‌کند، متانت و صبوری مردم کرمان است که کمک می‌کند بتوانیم سطح خدمت‌رسانی را افزایش داده و پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

محمدرضا احمدی  

0