جمعه 10 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609693
  • 11 مرداد 1401
  • 16:46
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضرورت تسریع در اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدای کرمان

در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر کرمان با فرمانده سپاه ثارالله استان تأکید شد:

ضرورت تسریع در اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدای کرمان

در دیدار شهردار کرمان، رییس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر با فرمانده سپاه ثارالله استان، بر ضرورت تسریع در اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدای کرمان تأکید شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، علیرضا نادری، رییس شورا، در دیدار با فرمانده سپاه ثارالله استان که با حضور شهردار کرمان و سایر اعضای شورای اسلامی شهر در محل فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان انجام شد، ضمن تبریک انتصاب سردار نظری به سمت فرماندهی سپاه ثارالله استان، آن را جایگاه حاج قاسم‌ها توصیف کرد و افزود: از خدا می‌خواهیم که شما بتوانید این جایگاه را مرتفع‌تر کنید و ما آمده‌ایم بگوییم که ما هم بسیجی هستیم.

سپس، شهردار کرمان، ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام)، انتصاب سردار نظری به فرماندهی سپاه ثارالله استان را تبریک گفت و افزود: جا دارد از همۀ حمایت‌ها و خدماتی که سردار معروفی داشتند که بخشی از آنها رسانه‌ای شد و بخشی هم هیچ‌گاه اطلاع‌رسانی نشد، قدردانی کنیم.

سعید شعرباف ادامه داد: سردار معروفی خیلی جاها در پیشبرد امور نقش موثری داشتند و اگر ورود نمی‌کردند، مسایل حل نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: مطمئن هستم با حضور سردار نظری نیز همین روند را خواهیم داشت و برنامه‌های مشترک را با همکاری ایشان پیش خواهیم برد.

شهردار کرمان بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) در صحبت‌های خود پیرامون تشکیل بسیج دانشجو طلبه، جمله‌ای دارند که می‌فرمایند: «مملکتی که همۀ افرادش طرفدار اسلام ناب و مخالف استکبار، تحجرگرایی و مقدس‌مآبی باشند، همۀ افرادش بسیجی‌اند.»

شعرباف ادامه داد: ایشان در فراز دیگری می‌فرمایند: «اگر تفکر بسیجی حاکم شود، دیگر هر لحظه نباید منتظر یک حادثه باشیم.»

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم ما و همۀ مدیران استان بتوانیم تفکر بسیجی را به معنای دقیق خود در استان پیاده کنیم؛ به این ترتیب چشم طمع جهان‌خواران کور خواهد شد و هر لحظه نباید منتظر حادثۀ جدیدی باشیم؛ درواقع از موضع انفعال به موضع فعال خواهیم رفت.

شهردار کرمان بیان کرد: موضوعات مشترک و پروژه‌های محوری را با دوستان در سپاه شروع کرده‌ایم ازجمله در حوزۀ حاشیۀ شهر، نمادهای داخل شهر، تبلیغات و فضاسازی و مباحث مربوط به مکتب حاج قاسم سلیمانی که اینها را در جلسات تخصصی پیگیری خواهیم کرد.

سپس، حسین چناریان، رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا، بیان کرد: شورا و شهرداری در راستای رشد و توسعۀ شهر کرمان با رویکرد پایتخت مقاومت، برنامه‌ها و اقدامات گسترده‌ای دارند.

سپس، محمود بابایی، نایب‌رییس شورا، با بیان اینکه ما سپاه را ملجاء خودمان می‌دانیم و به این وابستگی و علقه افتخار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در این مدت شاهد چند ویژگی در سردار نظری بودم؛ تواضع، در دسترس بودن، پرکار بودن و جهادی بودن از ویژگی‌های بارز ایشان است.

در ادامه، معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که دغدغۀ همۀ ماست، مکتب شهید سلیمانی است، بر لزوم تسریع در طرح ساماندهی گلزار شهدا تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های زیادی در زمینۀ طرح ساماندهی گلزار شهدا مسئولیت دارند ازجمله استانداری، بنیاد شهید و شهرداری که پیش‌قدم شده تا بخشی از کار را شروع کند.

سرهنگ ناصر بهروز خاطرنشان کرد: جلسات ساماندهی گلزار شهدا برگزار شده و اگر مشکلی باشد، در زمان اجرا می‌توانیم برطرف کنیم.

وی یادآور شد: فرصت محدودی داریم و باید اقدامات اجرایی را سریع‌تر آغاز کنیم؛ هر کاری مربوط به سپاه باشد، همکاری کامل خواهیم داشت.

سرهنگ روح‌الله نیک‌خواه، مسئول بسیج کارگری و کارمندی سپاه ثارالله استان نیز بیان کرد: پیرو مذاکراتی که با شهردار درخصوص پایگاه‌های مقاومت بسیج کارگری داشتیم، تقاضا داریم اهتمام ویژه‌ای در راه‌اندازی این پایگاه‌ها داشته باشند. 

سپس، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، ضمن تسلیت ایام محرم و خیرمقدم به شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، گفت: با توجه به اینکه تا سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی زمان زیادی باقی نمانده، باید هرچه سریع‌تر اقدامات اجرایی و خدماتی لازم برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران را انجام دهیم ضمن اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال تعداد بسیار بیشتری در این مراسم حضور پیدا کنند.

سردار محمدعلی نظری، خاطرنشان کرد: رسالت شهرداری، مدیریت شهر و ارائه خدمات بهتر به مردم برای زندگی شاداب همراه با امیدواری و کاهش نارضایتی است.

وی تصریح کرد: هر چه دلخوری و نارضایتی مردم بیشتر شود، از دین و انقلاب روگردان می‌شوند و یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند این نارضایتی‌ها را تقلیل دهد، شهرداری است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، بیان کرد: بالا بودن ترافیک و کمبود پارکینگ از مسایل جدی در شهر کرمان است و لازم است برای توسعۀ حمل‌ونقل عمومی، چاره‌اندیشی شود.

سردار نظری بیان کرد: در زمینۀ فرهنگ شهروندی و ایجاد محتوا در مناسبت‌های مختلف، کارهای بسیار خوبی توسط شهرداری انجام شده که تشکر می‌کنم؛ ما نیز همکاری خود را در این زمینه با شهرداری ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری خوبی که در زمان سردار معروفی انجام شده را با قوت پیگیری می‌کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: شهرداری در دو، سه سال اخیر کارهای خوبی در قالب مکتب حاج قاسم انجام داده و در زمینۀ پیاده‌راه و ساماندهی گلزار نیز جلساتی باید تشکیل شود.

سردار نظری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در شورای تأمین استان درخصوص مسئله حاشیه‌نشینی، خاطرنشان کرد: در زمینۀ کنترل زمین‌های بلاتکلیف، کم‌کاری صورت گرفته، اگر این مشکل حل شود و کمربند را ایجاد کنیم، می‌توانیم حاشیه‌نشینی را متوقف کرده و به حاشیۀ شهر سروسامان دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه حاشیۀ شهر در محدودۀ کاری شهرداری نیست اما نزدیک محدودۀ خدمات شهری است، ازطریق طرح «کرامت» سعی داریم مشکلات ساکنان حاشیۀ شهر را کم کنیم و اقداماتی در زمینۀ تأمین آب و برق انجام شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر آمادگی سپاه برای همکاری در همۀ زمینه‌ها یادآور شد: خط قرمز ما عبور از سه نکته است؛ نظام و انقلاب، مردم و اصل ولایت فقیه؛ در این چارچوب هر کاری لازم باشد، انجام می‌دهیم.

سردار نظری با بیان اینکه خدمت به مردم بالاترین کمک به حفظ نظام است، افزود:

با شورای اسلامی شهر کرمان نیز در همۀ زمینه‌های فرهنگی، توسعه، عمرانی، امیدآفرینی، ایجاد نشاط و آرامش برای مردم، هر کاری از دست‌مان برآید همکاری می‌کنیم.

0