شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609167
  • 17 تیر 1399
  • 16:06
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضرورت تعامل مدیریت شهری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی برای تحقق اهداف والای فرهنگی و دینی

شهردار کرمان تأکید کرد:

ضرورت تعامل مدیریت شهری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی برای تحقق اهداف والای فرهنگی و دینی

شهردار کرمان گفت: تعامل دوسویه و سازنده با اداره‌کل تبلیغات اسلامی، موجب توسعه فرهنگی می‌شود.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با وی که به مناسبت گرامی‌داشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد، افزود: مسایل و موضوعات فرهنگی برای مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است و تحقق اهداف والای فرهنگی و دینی نیز، در گرو تعامل هرچه بیشتر مجموعه مدیریت شهری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به این‌که حوزۀ فرهنگی هم‌چون نگینی در هر نهاد یا دستگاهی ایفای نقش می‌کند، اظهار داشت: آنچه که می‌تواند به ارتقا و درخشش یک نهاد کمک کند، توجه به حوزۀ فرهنگی است.

شهردار کرمان با بیان این‌که شهرداری در کنار فعالیت‌های عمرانی، به فعالیت‌های فرهنگی نیز توجه ویژه دارد، افزود: فعالیت‌های حوزه فرهنگی، زیرساختی است و ثمره و نتیجۀ اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی، در آینده برای همگان مشخص می‌شود.

عالم‌زاده در ادامه، با تأکید بر اهمیت حوزۀ فرهنگی، از افزایش اعتبارات این حوزه خبر داد و گفت: هرچه بیشتر بتوانیم در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، ‌ در آینده شاهد نتیجه و ثمره بهتری خواهیم بود.

وی راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ مشارکتی را یکی دیگر از اقدامات خوب در این حوزه برشمرد و افزود: شکل‌گیری شوراهای اجتماعی محله نیز از دیگر اقدمات است.

شهردار کرمان افزود: سعی داریم با استفاده از همۀ توان و ظرفیت‌های موجود و همچنین تعامل سازنده با نهادهای متولی فرهنگ، گام‌های مؤثرتری در زمینۀ ارتقای فرهنگ برداریم تا به هدف‌مان که همان رسیدن نفع به شهروندان است، برسیم.

عالم‌زاده در ادامه، خواستار انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی شد و گفت: در راستای این تفاهم‌نامه می‌توانیم در کنار مسایل مذهبی، فرهنگ شهروندی را نیز در بین شهروندان فرهنگ‌سازی و نهادینه کنیم؛ چراکه رسیدن مردم به رفاه اجتماعی، ظرفیت ارزشمندی است که می‌تواند از طریق این‌گونه تعاملات محقق شود.

شهردار کرمان افزود: شهرداری آمادگی دارد با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی، فعالیت‌های مشارکتی با محتوای تبلیغی و دینی داشته باشد و با اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و همچنین حمایت از نهادهای متولی فرهنگ، در راستای توسعه فرهنگی شهر، گام‌های اساسی بردارد.

عالم‌زاده با اشاره به نقش مهم موضوعات فرهنگی در ارتقای فرهنگ شهروندان گفت: بدون شک توسعۀ فعالیت‌های فرهنگی سبب ارتقای سطح آگاهی، بصیرت و قانون‌مداری می‌شود که همواره مدنظر شهرداری است.

وی با بیان این‌که ارتقای شاخص‌های فرهنگی از نیازهای ضروری جامعه است، افزود: همه باید از نهادهایی که در این راستا فعالیت دارند، حمایت کنیم؛ چراکه پویایی شهر، در گرو  تعامل سازنده با نهادهای متولی فرهنگ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این نشست ضمن قدردانی از شهردار کرمان به‌دلیل خدمت‌رسانی به شهروندان گفت: شهرداری‌ها نقش مؤثری در پیشبرد اهداف مدیریت شهری و جلب رضایت‌مندی شهروندان ایفا می‌کنند و با توجه به ضرورت ساماندهی تبلیغات دینی، ایجاد تعامل سازنده بین این دو نهاد می‌تواند نقش بسزایی در تحقق این مهم داشته باشد.

حجت‌الاسلام حقانی در ادامه، مهم‌ترین ویژگی این سازمان را ارتباط و تعامل با مردم دانست و افزود: فعالیت‌های فرهنگی، فصل مشترک شهرداری با اداره‌کل تبلیغات اسلامی است و مجموعه مدیریت شهری می‌تواند با استفاده از همکاری و ظرفیت مردمی و ظرفیت‌های این اداره‌کل در جهت توسعه فرهنگی گام بردارد.

وی در ادامه، با بیان این‌که با تعامل دوسویه و اجرای طرح‌های مشترک می‌توانیم در جهت ارتقای فرهنگ جامعه گام برداریم، گفت: لازم است در موضوعات فرهنگی و تبلیغی، تحولاتی ایجاد کرده و بتوانیم اقشار مختلف جامعه را برای مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی جذب کنیم که در این راستا همکاری و تعامل مستمر و سازنده بین شهرداری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

حجت‌الاسلام حقانی بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر شهرداری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی در  جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد و افزود: این دو نهاد می‌توانند برنامه‌های فرهنگی مشترکی را با همکاری و تعامل سازنده با یک‌دیگر اجرا کنند و لازم است تفاهم‌نامۀ همکاری دوسویه در زمینه هم‌افزایی به‌منظور توسعۀ فعالیت‌های فرهنگی انجام گیرد.

وی با ارایه پیشنهاد ساخت یک شهربازی یا پارک معارف گفت: این طرح می‌تواند با مشارکت بخش خصوصی اجرا و یک پارک با محتوای مذهبی و دینی طراحی و در شهر کرمان ساخته شود.

وی افزود: اداره‌کل تبلیغات اسلامی نیز در این زمینه می‌تواند همکاری لازم را داشته باشد.

0