سه شنبه 1 آبان 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611964
  • 4 مهر 1403
  • 13:51
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضرورت حل چالش‌های اقتصادی کسبه میدان «توحید»(ارگ)

شهردار کرمان تأکید کرد:

ضرورت حل چالش‌های اقتصادی کسبه میدان «توحید»(ارگ)

شهردار کرمان، پیش از ظهر امروز، چهارم مهرماه، از مجموعۀ بازار بزرگ، و پروژه بهسازی میدان «توحید»(ارگ) شهر کرمان بازدید، و بر ضرورت حل چالش‌های اقتصادی کسبه محل تأکید کرد.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، در حاشیۀ این بازدید که با حضور رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط‌‌زیست شورای اسلامی شهر، رییس اتاق اصناف کرمان، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، شهردار منطقه پنج و مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، برگزار شد، با اشاره به دغدغه‌های اقتصادی کسبه میدان «توحید»(ارگ)، به‌خاطر بازسازی این میدان، گفت: این دغدغه‌ها کاملاً به‌حق است و در خیلی از پروژه‌های عمرانی که طی آن برخی از شهروندان با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شوند، وظیفه ماست که روند اجرای کار را تسهیل کنیم و به آن سرعت ببخشیم.

وی ادامه داد: به لطف خدا این سختی‌ها و دورۀ گذر که سپری شود، شاهد رونق مضاعف و زیبایی بیشتر محیط در این میدان خواهیم بود؛ هرچند وظیفه داریم که برای دورۀ گذر در اجرای پروژه‌ها، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که کمتر کسی از همشهریان متضرر شود.

شهردار کرمان، افزود: در این بازدید مسائلی مانند پارکینگ خودروها و چگونگی رفت‌وآمد شهروندان و گردشگران به میدان «توحید»(ارگ)، بیان و دربارۀ آن، تبادل نظر شد.

تویسرکانی اظهار داشت: به‌زودی نشستی با حضور اعضای اتاق اصناف و شورای اسلامی شهر، برگزار خواهیم کرد تا برای ادامۀ این پروژه و دیگر پروژه‌ها، به یک نقطه مشترک برسیم؛ با این هدف که از این پس، همشهریان، ساکنان و کسبۀ محدوده‌های پروژه‌های عمرانی با مشکل مواجه نشوند.

در ادامه، رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: از همۀ کسبۀ میدان «توحید»(ارگ)، و مجموعۀ بازار بزرگ کرمان، به‌خاطر همکاری که دارند، تشکر می‌کنیم.

فتح‌الله مویدی، افزود: تعدادی از کسبه به‌خاطر پروژۀ عمرانی میدان «توحید»(ارگ)، متضرر شده‌اند، اما امیدواریم با پایان‌یافتن هرچه زودتر این پروژه، منافع آن به بازاریان برسد.

وی، با بیان اینکه شهردار کرمان، امروز مسائل و مشکلات کسبۀ این محدوده را یک‌بار دیگر رصد و پیگیری کرد، گفت: امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات حل شود و به‌زودی نشستی را با نمایندگان بازاریان، رییس اتاق اصناف، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، برای حل مشکلات برگزار خواهیم کرد.

مؤیدی، تأکید شهردار کرمان برای رفع مشکلات این پروژه را یادآور شد و گفت: از همشهریان عزیز تقاضا داریم عوارض و بدهی‌های خود را به شهرداری کرمان بپردازند تا شهرداری بتواند اقدامات عمرانی بیشتری انجام دهد و کارهای پیشِ رو را هرچه زودتر به پایان برساند.

رییس اتاق اصناف کرمان نیز گفت: امروز با توجه به مشکلاتی که در میدان «توحید»(ارگ) به‌خاطر بازسازی و اجرای یک طرح خوب در آن برای برخی از کسبه به وجود آمده، شهردار کرمان و همکاران‌شان که کارهای خوبی را در سطح شهر در دست اجرا دارند، از این میدان و بازار بازدید کردند.

محسن ربیعی افزود: امیدواریم با قول‌هایی که شهردار دادند و با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، مشکلات کسبه دور این میدان حل شود و همه با هم بتوانیم با کمک، همکاری و همیاری یکدیگر، شهری زیبا بسازیم.

15.5855