جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605840
  • 20 آذر 1396
  • 10:49
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
طرح صدور پروانه کار یک‌ساله برای اتباع افغانستان و عراق اجرا می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:

طرح صدور پروانه کار یک‌ساله برای اتباع افغانستان و عراق اجرا می‌شود

،اتباع افغانستان و عراق می‌توانند با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کار شهرستان‌های محل اقامت خود پروانه کار خود را تمدید کنند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: اتباع افغانی و عراقی ساکن در استان کرمان می‌توانند از فردا با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کار شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان، بردسیر، زرند، کوهبنان و راور نسبت به دریافت پروانه‌ی کار یک‌ساله اقدام کنند.

رضا اسماعیلی افزود: بر اساس دستورالعمل اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و ابلاغ آن به ادارات کار شهرستان‌های مشمول طرح ساماندهی اتباع خارجی، اتباع افغانستان و عراق دارای کارت‌های آمایش 11 و  12 می‌توانند با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کار شهرستان‌های محل اقامت خود و پرداخت هزینه تمدید پروانه کار به مدت یک سال 285 هزار و 700 تومان و برای صدور پروانه کار مبلغ 360 هزار تومان از مزایای پروانه کار برخوردار شوند.

اسماعیلی تصریح کرد: زمان اجرای طرح تا پایان آذرماه است و کلیه اتباع خارجی می‌بایست برای ارائه مدارک لازم به ادارات محل اقامت خود (دو قطعه عکس پرسنلی، اصل کارت صادره در سال 95 و همچنین اصل کارت آمایش 11 و 12  و معرفی‌نامه از کارفرما) مراجعه و پروانه کار دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به ماده ۱۸۱ قانون کار گفت: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه کار و یا کسانی را که اعتبار پروانه‌ی کارشان منقضی شده است به کار بگیرند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آن‌چه در پروانه‌ی کار قید شده است، به‌کارگماردف جرم محسوب می‌گردد و به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم خواهد شد.

وی تاکید کرد: اتباعی که برای دریافت کارت کار خود اقدام نکنند از تمام حقوق متعلق به اتباع دارای پروانه‌ی کار محروم می‌شوند.  

15.0736