جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608418
  • 2 بهمن 1398
  • 19:30
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
طرح مهارت‌آموزی سربازان به حل مشکل بیکاری کمک می‌کند

استاندار کرمان:

طرح مهارت‌آموزی سربازان به حل مشکل بیکاری کمک می‌کند

استاندار کرمان گفت: فرصت‌های شغلی منجر به اشتغال در استان باید شناسایی شود و آموزش‌های ما متناسب با فرصت‌های خالی اشتغال در استان باشد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدجواد فدایی در جلسۀ رونمایی از سامانۀ اطلاعات مکانی روستاهای استان(GIS) افزود: اطلاعات این سامانه باید به‌صورت آن‌لاین به‌روزرسانی شود زیرا در غیر این صورت اطلاعات آن قابل استناد نبوده و سامانه عملاً کارآیی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته مجوز جذب نیروی جدید نداشتیم و در این شرایط به‌کارگیری نیروهای امریه یک نعمت بزرگ برای سیستم دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان است.
استاندار کرمان با بیان اینکه تردیدی در اهمیت طرح مهارت‌آموزی سربازان وجود ندارد، گفت: باید به این مسئله توجه داشته باشیم که زمانی در اجرای این طرح موفق هستیم که به آن اعتقاد داشته باشیم و اگر به این طرح، نگاه اداری شود فایده‌ای ندارد.
فدایی یادآور شد: اشتغال یکی از مطالبات مهم جامعه است و به‌تدریج به یک مسئله امنیتی تبدیل شده بنابراین باید تلاش مدیران ما بر ایجاد فرصت‌های شغلی باشد؛ بحث مهارت‌آموزی سربازان نیز به ایجاد اشتغال کمک می‌کند.
وی تأکید کرد: فرصت‌های شغلی منجر به اشتغال در استان باید شناسایی شود و آموزش‌ها متناسب با فرصت‌های خالی اشتغال در استان باشد.

استاندار کرمان افزود: طرح مهارت‌آموزی سربازان به حل مشکل اشتغال در استان کمک می‌کند.
فدایی خاطرنشان کرد: رصد نیروهای وظیفه در دوران پس از خدمت اهمیت دارد؛ برخی آموزش‌ها در مهارت‌های زندگی افراد و در زندگی شخصی آن‌ها هم اهمیت دارد.
وی ادامه داد: برخی از آموزش‌ها اگر به اشتغال افراد کمک نکند به کیفیت زندگی افراد در جامعه کمک می‌کند؛ دیدگاه‌ها در جامعه یکسان نیست و اگر کسی مشکلی مشاهده می‌کند باید ابهامات آن مطرح شود.

0