پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606347
  • 22 اسفند 1396
  • 13:11
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ظرفیت‌های اقامتی استان کرمان افزايش يافته است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردش‌گری استان کرمان:

ظرفیت‌های اقامتی استان کرمان افزايش يافته است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردش‌گری استان کرمان گفت: ظرفیت‌های اقامتی استان کرمان امسال نسبت به سال گذشته افزايش داشته و در اين راستا 170 اقامتگاه بوم‌گردی فعال شده است.

به گزارش کرمان‌شهرآنلاين، محمود وفائی امروز در نشست ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان افزود: با فعالیت واحدهای بوم‌گردی در استان کرمان هر گردش‌گری که به مناطق روستایی و گردش‌گری این استان وارد شود، امکان اقامت خواهد داشت.

وي با اشاره به اين‌که استان کرمان ظرفيت خوبي براي جذب گردش‌گر دارد خاطرنشان کرد: شمار گردشگران خارجی در این استان از هفت هزار نفر در سال 92 به مرز  40 هزار نفر در سال جاری رسیده است که به‌طور حتم اين ميزان در سال 97 نيز روند تصاعدي خواهد داشت.

وفايي تعداد هتل‌ها در استان کرمان را از چهار واحد در سال 93 به 31 واحد در سال‌جاري اعلام کرد و گفت: تعداد رستوران‌های استان کرمان از 89 واحد در سال 92 به 124 واحد رسیده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردش‌گری استان کرمان از برگزاري چهار نشست ستاد سفر در مرکز استان کرمان خبر داد و گفت: در شهرستان‌ها نیز با مدیریت فرمانداران، جلسات ستاد سفرهای نوروزی فعالانه تشکیل شده است.

وفايي در ادامه، شرایط استان از نظر آمادگی اماکن، سایت‌ها و موزه‌ها، انتظامی و امنیتی، ترافیکی، مجموعه و خدمات و  فعالیت‌هایی که باید به مهمانان نوروزی ارايه شود را خوب ارزيابي کرد و گفت: استان کرمان در سال گذشته با مدیریت استاندار کرمان و هم‌کاری اعضای ستاد تسهیلات نوروزی، رتبه‌ي برتر کشوری در رضایت‌مندی مسافران و گردش‌گران را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است در بررسي‌هاي به عمل آماده، شهرهاي ماهان، کرمان، شهداد، شهربابک و بم به ترتيب از لحاظ داشتن جاذبه وعلاقه‌مندي گردش‌گران در رتبه‌هاي اول تا پنجم قرار گرفتند.

 مهديه جعفري

15.6276