شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607662
  • 20 اسفند 1397
  • 14:11
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
عالم‌زاده: با آیین چهارشنبه‌سوری موافقیم، با رفتارهای خطرناک مخالف

پیوستن شهردار کرمان به پویش«نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک»

عالم‌زاده: با آیین چهارشنبه‌سوری موافقیم، با رفتارهای خطرناک مخالف

شهردار کرمان به پویش «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» پیوست.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، شهردار کرمان در این رابطه گفت: این پویش برای کاهش حوادث چهارشنبه‌سوری در شهر کرمان از تاریخ 18 اسفندماه جاری آغاز شده است.

سیدمهران عالم‌زاده با اشاره به این‌که پویش «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک»، در زمره طرح‌های ملی آتش‌نشانی در کشور به‌شمار می‌رود، افزود: در راستای این جنبش برنامه‌های مختلفی در خصوص رعایت ضوابط ایمنی در چهارشنبه‌سوری در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: این پویش به هیچ عنوان مخالف برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری نیست، اما با رفتارهای پرخطر و استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا مخالف است.

شهردار کرمان در ادامه، از همۀ نخبگان در عرصه‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و مدیریتی جهت پیوستن به این پویش دعوت به‌عمل آورد و افزود: باید برای  مردم در این زمینه الگوسازی کنیم و در این خصوص اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود تا از این طریق ایمنی و سلامت شهروندان تأمین شود.

عالم‌زاده گفت: هم‌چنین آموزش‌های ایمنی با موضوع کاهش خطرات چهارشنبۀ آخر سال به نوجوانان و دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس تا فرصت باقی‌مانده ارایه خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز گفت: داشتن آمادگی ذهنی در کنار آمادگی جسمانی، مهم و ضروری است که خوشبختانه نیروهای فعال در حوزه آتش‌نشانی توانمندی لازم را در این حوزه دارند.

مهدی نیکویی افزود: در واقع داشتن آمادگی ذهنی همراه با آمادگی جسمی نیروهای آتش‌نشانی در زمان مواجهه با حوادث و خطرات احتمالی، جهت برنامه‌ریزی عملیاتی برای انجام اقدامات لازم، مهم و ضروری است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در ادامه، از آماده‌باش کامل تمام پرسنل آتش‌نشانی و ایستگاه‌های ده‌گانۀ این سازمان در سه شیفت در چهارشنبۀ آخر سال خبر داد و گفت: در این راستا نقاط پرخطر شناسایی شده تا خودروها در این نقاط مستقر شوند.

عسکری افزود: در این زمینه جهت استقرار موتوری و خودرویی در نقاطی از جمله پارک مادر، ابتدای پارک جنگلی، میدان کوثر، هفت‌باغ، سرآسیاب وغیره برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین جهت پیشگیری از خطرات احتمالی با اورژانس 115، نیروی انتظامی و هلال احمر هماهنگ شده است.

عسکری در پایان به خانواده‌ها توصیه کرد: در روزهای پایانی سال فرزندان خود را از خطرات استفاده از مواد محترقۀ خطرناک آگاه سازند.

15.6331