سه شنبه 29 اسفند 1402
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606632
  • 2 خرداد 1397
  • 10:38
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
فردا از غلظت گرد و غبار در شهر کرمان کاسته مي‌شود

فردا از غلظت گرد و غبار در شهر کرمان کاسته مي‌شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به بروز پدیده‌ي گرد و غبار از شبانگاه گذشته در کرمان گفت: فردا از غلظت گرد و غبار در شهر کرمان کاسته مي‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت‌وگو با کرمان‌شهرآن‌لاين، افزود: گرد و غبار در مناطق مرکزی و شمالی کرمان تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد.

مریم سلاجقه منشاء آلودگي هوا را دشت مرکزي ايران دانست و خاطر نشان کرد: شهرهای کرمان و رفسنجان از شبانگاه گذشته به دلیل ورود سیستم بارشی در روز گذشته و ایجاد تغییرات جوی شاهد گرد و غبار غلیظ است که شهر کرمان نسبت شهر رفسنجان آلودگي بيش‌تري دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصريح کرد: سیستم بارشی روز گذشته فقط در ارتفاعات منجر به رگبار پراکنده شده است.

وي افزود:  هر سیستم ناپایداری دارای انرژی است و این انرژی با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه، میزان رطوبت سیستم و ناپایداری به صورت افزایش ابر، بارش باران و وزش باد خود را نشان می‌دهد که در مناطق مرکزی و شمالی کرمان امروز خود را به صورت پدیده گرد و غبار نشان داده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اين‌که سیستم ناپایدار جوی روز گذشته در مناطق غربی استان با بارش‌های رگباری همراه بوده است، خاطر نشان کرد:  اين سيستم در مناطق شمالی از جمله کرمان و رفسنجان به صورت غبار است و تنها عامل کاهش غبار، وزش بادهای لحظه‌ای است.

وي تصريح کرد: از بعد از ظهر از غلظت غبار در شهر کرمان کاسته شده و اين وضعيت فردا به  مناطق شرق و جنوب‌شرق استان کرمان منتقل مي‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان از بارندگي به  صورت رگباري و پراکنده  در بعد از ظهرامروز و فردا  در ارتفاعات شمالي و غربي استان خبر داد و گفت: از بعد از ظهر امروز افزایش ابر، وزش باد و کاهش گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

سلاجقه تاکيد کرد: دراين شرايط توصيه مي‌شود که کودکان  و سالمندان امروز و فردا در فضاي باز تردد نکنند و رانندگان در هنگام سفر درجاده‌ها با اطلاع از وضعيت هوا و وجود گرد و غبار غليظ،  احتياط بيش‌تري داشته باشند.

مهديه جعفري

0