پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9607091
  • 31 شهریور 1397
  • 13:35
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
فعالیت‌های بخش ویژه دفاع مقدس کتابخانه‌های عمومی استان کرمان تشریح شد

به‌ مناسبت هفته دفاع ‌مقدس؛

فعالیت‌های بخش ویژه دفاع مقدس کتابخانه‌های عمومی استان کرمان تشریح شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان از 101 بخش ویژه دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و فعالیت‌های ویژه این بخش را تشریح کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدجواد حسین زاده با اعلام این خبر گفت: امسال تقارن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان با آغاز هفته دفاع مقدس بیش از پیش یادآور رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان 8 سال دوران دفاع مقدس و الگوپذیری شهدا از سردار آزادگی امام حسین (ع) است.

وی گفت: چیزی که انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید داشته‌اند، پیام شهدا بوده است که  این مهم تنها با مطالعه‌ی آثار و اندیشه‌های شهدا میسر خواهد شد و در همین راستا  تمام  کتابخانه‌های عمومی استان به بخش‌های ويژه‌ی دفاع مقدس با آثار شاخص حوزه دفاع‌ مقدس تجهیز شده است.

حسین زاده بیان کرد: در بخش‌های ويژه دفاع مقدس کتابخانه‌های عمومی استان بیش از 40 هزار نسخه از آثار برگزیده دفاع مقدس موجود است که علاقمندان و همچنین پژوهش‌گران حوزه‌ی دفاع مقدس می‌توانند از این ظرفیت برای ارتقای سطح مطالعاتی خود و همچنین فعالیت‌های تحقیقاتی بهره‌مند شوند.

وی در ادامه افزود: کتابخانه‌های عمومی در سال گذشته درهفته دفاع مقدس تعداد 130 نشست مطالعاتی، 15جلسه نقد و بررسی کتاب، 76 نشست کتابخوان ، 134 نمایشگاه کتاب، 32 برنامه روایتگری و در مجموع 563 برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه‌های عمومی برگزار کردند.

0