سه شنبه 29 اسفند 1402
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606643
  • 5 خرداد 1397
  • 13:46
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
فقرزدايي و گسترش عدالت اجتماعي رويکرد بودجه سال جاري است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:

فقرزدايي و گسترش عدالت اجتماعي رويکرد بودجه سال جاري است

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان کرمان گفت: توجه به عدالت اجتماعی با رویکرد رفع فقر مطلق و گسترش سطح حمایت اجتماعی و توجه به بخش غیردولتی از جمله اهداف اساسی بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته شده است.

به گزارش کرمان شهرآن‌لاين، جعفر رودری صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان گفت: ۲ هزار میلیارد تومان قرار است از سوی بانک مرکزی در اختیار بانک های استان قرار بگیرد که مربوط به اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و کارفرمایان طرح های مددجویی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: کمک‌های حمایتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از 140 هزار تومان در سال 96 به 305 هزار تومان در سال 97 افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در راستاي توسعه عدالت اجتماعي یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده  که معادل آن از منابع بانکی باید گذاشته شود.
رودري  تصريح کرد:  ۴۴۳ هزار میلیارد تومان معادل ۳۵ و نیم درصد بودجه عمومی دولت است که بیش از ۵۷ هزار میلیارد آن مربوط به درآمدهای اختصاصی است.
رودري بودجه‌ي استان کرمان را  يک ميليون و223 هزار ميليارد تومان اعلام کرد وگفت: اين ميزان 35ونيم درصد کل بودجه کشور قلمداد ميشود

وی منابع عمده بودجه سال 97 را ازمحل درآمدها وبه خصوص ماليات است دانست و افزود: در بودجه امسال اختیارات بیشتری به استان ها داده شده اما متاسفانه بحث الزامات و تعیین تکلیف این مساله هنوز وجود دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تصريح کرد: تخصیص اعتبار به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت است و شورای برنامه‌ریزی در استان باید هر 15 روز یکبار تشکیل شود.

وی با بیان این‌که هرگونه بکارگیری نیروی جدید در ادارات با اخذ مجوز از سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار حقوق آنها بايد مورد بررسي قرار گيرد  گفت: هر گونه بکارگیری نیروی جدید غیر از این ممنوع است.

وی با اشاره به این‌که از خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد باید خودداری شود تاکيد کرد: تنها پروژه‌های جدیدی را می‌توان تعریف کرد که قبلا مجوز تبصره‌ي 23 را گرفته باشد و بنابراین استان کرمان امسال پروژه جدیدی ندارد.
رودری با اشاره به این‌که ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه تملک دارایی به صورت استانی توزیع می شود، گفت: ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه در ردیف های متمرکز است و۸ درصد کل منابع بودجه عمومی کشور از جمله هزینه ای و تملک را استان مدیریت می کند.

رودری با بیان این‌که اعتبارات تملک دارایی استان نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است افزود: اعتبارات عمرانی استان نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه قرار است نزدیک هزار میلیارد تومان به شکل ویژه مربوط به پروژه‌های آبی در اختیار وزیر نیرو قرار بگیرد افزود: استان کرمان نیز باید با پیگیری‌های به موقع سهمیه خود را از این بودجه دریافت کند.

مهديه جعفري

0