جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608521
  • 27 بهمن 1398
  • 15:41
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
قوانین باید متناسب با شرایط هر استان تصویب شود

استاندار کرمان:

قوانین باید متناسب با شرایط هر استان تصویب شود

استاندار کرمان گفت: تا زمانی که قوانین و مقررات متناسب با شرایط استان‌ها تصویب نشود، برخی از مشکلات حل‌ نخواهد شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدجواد فدایی در نشست شورای اندیشه‌ورزی بسیج کارمندان کرمان با تأکید بر اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز مسایل و مشکلات را با خلاقیت و ابتکار عمل حل کنند، افزود: بخش عمده‌ای از معطلی مردم در دستگاه‌های اجرایی به‌خاطر قوانین و مقررات نادرست است.
وی ادامه داد: برخی قوانین و دستورالعمل‌ها موجب طولانی‌تر شدن صدور مجوزها و در نهایت افزایش زمان عملیاتی‌ شدن طرح‌ها و پروژه‌هایی می‌شود که به ایجاد اشتغال کمک می‌کند.
استاندار کرمان یادآور شد: بخش زیادی از گرفتاری‌های ما ناشی از مقررات زیاد و متناقض است و حتی کارمندان نیز به‌خاطر مقررات متعددی که وجود دارد، گیج می‌شوند لذا باید قوانین و مقرراتی که متناسب با شرایط استان‌ها نیست، حذف شوند.
فدایی ادامه داد: برای مثال در جنوب استان کرمان، افرادی هستند که بیش از ۳۰ سال مشغول فعالیت در زمین‌ کشاورزی هستند اما هنوز سند ندارند؛ دولت چند سال قبل قوانینی تصویب کرد که زمین‌هایی که سند ندارند جزو اراضی ملی محسوب شوند و اکنون کشاورزان برای ارتقای کشاورزی خود نمی‌توانند تسهیلاتی از این طریق دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه استفاده از سیستم‌های الکترونیکی موجب تسریع انجام کار مردم می‌شود، افزود: ما مشکل سخت‌افزاری نداریم بلکه مشکل نرم‌افزاری و هماهنگی بین دستگاهی داریم و شوراهای اندیشه‌ورز از هر اداره‌ای می‌تواند پیگیر این موارد باشد

0