پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608395
  • 1 بهمن 1398
  • 10:14
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ما دوست داریم پارک‌ها، حیاط خانۀ همۀ ما بچه‌ها باشد

در دل‌نوشتۀ دانش‌آموز کرمانی به شهردار کرمان مطرح شد:

ما دوست داریم پارک‌ها، حیاط خانۀ همۀ ما بچه‌ها باشد

دبیر ستاد شهر دوستدار کودک کرمان گفت: در نشست شورای سیاست گذاری ستاد شهر دوستدار کودک شهرداری کرمان، دل‌نوشتۀ یک دانش‌آموز کرمانی در مورد شهر مورد علاقۀ کودکان قرائت شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سارا کارگر جهرمی افزود:  با توجه به این‌که یکی از معیارهای اصلی شهر دوستدار کودک، مشارکت کودکان در اجرای برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با حوزه کودک است؛ این نشست با قرائت قرآن و خوانش دل‌نوشتۀ «آیدا نیک‌نفس»، دانش‌آموز پایه چهارم دبستان دخترانه شهدای فرهنگیان در مورد شهر مورد علاقۀ کودکان آغاز شد تا علاقه‌مندی و درخواست‌های کودکان درخصوص شهر، به سمع و نظر اعضای این شورا برسد.

وی با اشاره به این‌که قرائت زیبای دل‌نوشتۀ این کودک، مورد توجه شرکت‌کنندگان در جلسه قرار گرفت، بیان کرد: در این دل‌نوشته به برخی از اصول مهم حقوق کودکان، ازجمله حق بازی کردن، حق بودن کودک با پدر و مادر، حق استفاده از فضاهای عمومی شهر و هم‌چنین افزایش ایمنی در این فضاها برای حضور کودکان تأکید شده بود.

گفتنی است؛ در بخشی از این دل‌نوشته خطاب به شهردار کرمان آمده است:

«آقای شهردار! امروز آمده‌ام تا به شما بگویم لطفاً شهر را برای ما کودکان مثل رنگین‌کمان، رنگی؛ مثل رنگین‌کمان نرم و مهربان و مثل آسمان آبی کنید تا ما بچه‌ها در کنار پدر و مادرمان خوشحال باشیم و بتوانیم در پارک‌ها بدویم و بازی کنیم. ما دوست داریم پارک‌ها، حیاط خانۀ همۀ ما بچه‌ها باشد.

هم‌چنین در پایان این نشست، مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان، ضمن تقدیر از قرائت قرآن و دل‌نوشتۀ زیبای این کودک کرمانی، بر اجرای خواسته‌های کودکان براساس علاقه‌مندی و مشارکت آن‌ها تأکید و با اهدای هدیه، از این دانش‌آموز تقدیر کرد.

15.6119