شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606968
  • 21 مرداد 1397
  • 12:04
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
محاکمه رسانه‌ای افراد بدترین نوع محاکمه است

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

محاکمه رسانه‌ای افراد بدترین نوع محاکمه است

رئیس کل دادگستری استان کرمان محاکمه رسانه‌ای اشخاص را بدترین نوع محاکمه برشمرد و گفت: در این نوع محاکمه فرصت دفاع به فرد داده نمی‌شود و به حیثیت او لطمه وارد می‌شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، رئیس کل دادگستری استان با حضور در خبرگزاری ایرنا و روزنامه سفیر کرمان ضمن  دیدار وتبریک روز خبرنگار، گفت: کار در حوزه‌ی خبرنگاری خطرپذیری وریسک  بالایی دارد.

یدالله موحد گفت: بزرگ‌ترین سرمایه هر نظام سیاسی وحاکمیت، جلب اعتماد عمومی است و این اعتماد زمانی حاصل می‌شود که بین دستگاه‌های دولتی و مردم ارتباطی منطقی و دو سویه ایجاد شود ودراین ارتباط مردم بتوانند از طریق رسانه‌ها دغدغه‌هایشان را به گوش مسئولان برسانند.

نماینده عالی دستگاه قضائی اعلام کرد: آمارها نشان دهنده‌ی این واقعیت است که سالانه حدود یک سوم مردم استان برای دریافت خدمات قضائی به دادگستری‌های استان مراجعه می‌کنند، به همین سبب می‌طلبد رسانه‌ها حجم عظیم خدمات دستگاه قضائی را برای شهروندان تبیین کنند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان تاکید کرد: در فضای جدید که دشمن جنگ نرم همه جانبه‌ای علیه ملت ایران را آغاز کرده‌ و به دنبال تشدید و برجسته کردن مشکلات و نواقص با هدف ملتهب کردن جامعه است، رسالت رسانه‌ها بسیار برجسته و مهم است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید براین‌که در فضای فعلی جامعه باید دقت شود که اخبار از منابع رسمی و موثق دریافت شود، گفت: به صرف این‌که رسانه‌ای خبری کذب را درج کرد سایر رسانه‌ها نباید آن را منتشر کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: رسانه‌های استان کرمان از نظر امانت‌داری و کیفیت اطلاع رسانی و صداقت در تبادل اطلاعات کارنامه‌ی درخشانی دارند.

وی با اشاره به این‌که به لحاظ محدودیت‌های قانونی اطلاع‌رسانی در حوزه قضایی با پیچیدگی‌های خاصی روبرو است، ادامه داد: برخی از اتهامات را نمی‌توان به سرعت اطلاع رسانی کرد بلکه بعد از بررسی و صدور احکام قضایی باید اطلاع رسانی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مفاسد اقتصادی مردم را نگران کرده است، افزود: در این حوزه مردم انتظار دارند سسیستم قضایی با سرعت و بدون اغماض و شفاف با اخلال گران نظام اقتصادی کشور برخورد کنند که توقع به حقی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به کشف حجم بالای کالاهای احتکار شده در سطح استان گفت: در قالب تیم‌های تخصصی با محوریت دادستان‌های سراسر استان بازرسی‌ها در حال انجام است و با اخلال گران در نظام اقتصادی کشور برخورد می‌شود.

موحد با اشاره به اینکه اجناس احتکار شده پس از انجام دادن فرایندهای قضایی در بازار تزریق و به فروش می‌رسد، افزود: کشف احتکار در استان بی‌وقفه ادامه دارد و قاطعانه با افراد سودجو برخورد می‌شود.

وی با تاکید براین‌که مردم می‌توانند در  کشف کالاهای احتکار شده با دستگاه قضا مشارکت بیش‌تر داشته باشند، گفت: مبنای بسیاری از کالاهای احتکاری کشف  شده گزارش های مردمی بوده است.
 

15.6243