سه شنبه 28 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609327
  • 3 شهریور 1399
  • 00:07
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
محمد فرشاد، در سمت خود باقی ماند

هیأت‌رییسه شورای اسلامی شهر کرمان انتخاب شدند

محمد فرشاد، در سمت خود باقی ماند

نشست شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، در این نشست که نماینده فرمانداری و اصحاب رسانه نیز حضور داشتند، انتخابات هیأت‌رییسه شورای اسلامی شهر کرمان برگزار و محمد فرشاد به‌عنوان رییس شورا انتخاب شد.

همچنین رامین ارجمند کرمانی، به‌عنوان نایب‌رییس، علی خدادادی، به‌عنوان منشی اول و سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی، به‌عنوان خزانه‌دار، در سمت خود ابقا شدند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن گرامیداشت آغاز هفته دولت و بزرگداشت روز ابن‌سینا و همچنین تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سیدشهدا علیه‌السلام، به انتخاب هرساله هیأت‌رییسه شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: با اعلام وزارت کشور و فرمانداری کرمان، انتخابات برگزار، و رییس، نایب‌رییس و منشی اول و دوم و خزانه‌دار شورا انتخاب شدند.

محمد فرشاد هدف نهایی از انتخابات در سطح کلان و شهرهای کوچک را انتخاب افراد شایسته و با صلاحیت و خدمت به مردم اعلام کرد و گفت: جامعه باید بپذیرد که سلایق مختلف در جامعه وجود دارد و زمانی که هدف مشترک دنبال می‌شود، انتخاب به منزله اختلاف نیست.

وی به تعامل مطلوب شهرداری کرمان و شورای اسلامی شهر کرمان اشاره و بیان کرد: این تعامل مورد توجه مهندس جمالی‌زاده، معاون وزیر کشور بوده و ایشان در سفر خود به کرمان، تعامل شهرداری و شورا را قابل قبول دانسته و رضایت خود را اعلام کرده‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: تمام اعضای شورا در این دوره، همراه و همدل هستند که امیدواریم به لطف خدا بتوانیم با هم‌فکری یکدیگر، گام‌های مثبتی در راه خدمت به مردم برداریم.

در این نشست، نماینده فرمانداری و ناظر انتخابات هیأت‌رییسه شورا نیز ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، حضور نخبگان را از محاسن شورای اسلامی شهر در دوره پنجم دانست و گفت: وفاق و همدلی اعضای شورا قابل ستایش است و امیدوارم تا پایان دوره، این روند ادامه داشته باشد و زحمات شورای شهر به ثمر بنشیند.

خیراندیش تأکید کرد: شورای اسلامی شهر کرمان به‌واسطه برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کارها، نسبت به شورا‌های اسلامی شهرهای دیگر شرایط بهتری دارد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات، امری گذاراست و بسیاری از مردم مجموعه کلی شورا را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، گفت: امیدوارم همگی در جهت رضایت‌مندی مردم گام برداریم.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز با اشاره به اینکه خیر و صلاح شورا و شهرداری در این است که این تعامل همچنان ادامه داشته باشد، گفت: در این دوره از شورا، دو حزب سیاسی با حفظ حرمت‌ها و منافع شهر، کنار هم کار کردند.

حسین چناران با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و عزاداری امام حسین علیه‌السلام گفت: شهرداری برای سیاه‌پوش کردن شهر، اقدامات مطلوبی انجام داده است.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه بخشی از مراسم عزاداری در کرمان در اطراف حسینه ثارالله برگزار می‌شود، از مسئولان شهری می‌خواهیم روشنایی معابر این محدوده را به‌طور کامل تأمین کنند.

چناریان به مصوبات کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا اشاره کرد و گفت: موافقت برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس، ازجمله مصوبات این کمیسیون است.

وی افزود: ۶۳ میلیارد تومان برای خریداری این تعداد اتوبوس باید اختصاص پیدا کند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان را نابسامان ذکر کرد و افزود: باید از منابع موجود برای خرید این تعداد اتوبوس استفاده شود.

علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در ادامه، استفاده بهینه و حداکثری از منابع را اصل دانست و گفت: پیشنهاد می‌دهم برای تأمین منابع جهت خرید این تعداد اتوبوس، از منابع داخلی شهرداری نیز استفاده شود.

فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم در این خصوص گفت: شهرداری منابع دولتی ندارد و کمک‌های استانداری به شهرداری نیز صد درصد نیست؛ بنابراین، علاوه بر امور روزمره برای اداره شهر، جهت تأمین منابع برای انجام بعضی از اقدامات، باید اولویت‌ها را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به مطرح‌شدن مدیریت بهینه منابع گفت: ما هم جزو سیستم مدیریت منابع هستیم؛ زیرا شورا و شهرداری جدای از یکدیگر نیستند و مجموعه مدیریت شهری و شورا لازم و ملزوم هم هستند.

زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز بهینه‌سازی و توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی را فراهم کردن رفاه برای قشر آسیب‌پذیر دانست و گفت: تکمیل ناوگان حمل‌ونقل عمومی، از مسایل مهم است و زمان آن فرا رسیده تا کرمان نیز صاحب منوریل شود.

وی تأکید کرد: حمل‌ونقل عمومی از وظایف مهم شهرداری است و این مهم باید در بودجه شهرداری دیده شود.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا نیز بهینه‌سازی سیستم حمل‌ونقل عمومی را ضروری و از تکالیف مهم شهرداری دانست و گفت: در شرایط فعلی و مشکلات اقتصادی، باید هزینه خرید اتوبوس از ردیف‌های دیگر تأمین شود.

0