پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606734
  • 28 خرداد 1397
  • 13:36
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمان معرفی شد

مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمان معرفی شد

با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور آئین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان برگزارشد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و دیگر مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان، از زحمات حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان کرمان تجلیل و حجت‌الاسلام تدینی به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمان معرفی شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان این‌که مدیریت اوقاف را با اصول و تعامل با دستگاه‌های اجرایی پیش بردیم، افزود: حق موقوفات را با تفاهم گرفتیم و به حساب اوقاف واریز شده است.

وی با اشاره به این‌که امروز 50 درصد قیمت اجاره موقوفات واقعی‌سازی شده است گفت: 68 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی برای مصلا‌های استان جذب شده است.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان این‌که در 74 بقعه‌ی استان 45 هزار مترمربع ساخت و ساز انجام شده است، افزود: در 47 پروژه، بیش از 140 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به این‌که 12 هزار سند اجاره با متصرفان قرارداد امضا شده، بیان کرد: 3 هزار و 692 سند مالکیت برای اوقاف گرفته شد که حدود 50 رقبه اوقاف نیز سنددار شدند.

قاسمی‌زاده با بیان این‌که 900 وقف جدید در سال‌های گذشته در استان انجام شده است، گفت: 12 هزار نفر روحانی به مناطق مختلف استان اعزام شده که تمام هزینه‌های آن‌ها را اوقاف استان کرمان پرداخت کرده است.

0