جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605520
  • 29 مهر 1396
  • 13:18
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
مراجع انتظامی و زندان‌های استان کرمان 682 مرتبه بازدید شدند

رییس کل دادگستری کرمان:

مراجع انتظامی و زندان‌های استان کرمان 682 مرتبه بازدید شدند

رییس کل دادگستری کرمان گفت: در راستای نظارت برحفظ حقوق شهروندی، مراجع انتظامی و زندان‌های استان کرمان 682 مرتبه بازدید شدند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رییس کل دادگستری کرمان در جلسه‌ی هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی که در محل دادگستری کرمان برگزار شد به اقدامات خوب انجام شده در حوزه‌ی حقوق شهروندی در استان اشاره کرد و گفت: بازرسان هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی طی 6 ماهه‌ی ابتدای سال جاری در مجموع 682 فقره بازدید از مراجع انتظامی و زندان های استان به عمل آورده‌اند.

یدالله موحد، افزود: قانون گذار بحث حقوق شهروندی را بسیار جدی گرفته است  و با یک ضمانت اجرایی بسیار محکم رعایت حقوق شهروندی را مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه براساس تعالیم عالیه ادیان الهی، هدف وغایت رشد، اصلاح و حفظ کرامت انسان‌هاست، گفت: براساس دین مبین اسلام و شرع مقدس، احترام به کرامت انسانی و جایگاه انسان به عنوان خلیفه الله بحث جدی است.

موحد با اعلام این‌که قانون اساسی ایران یکی از قوانین پیش‌رفته در زمینه‌ی حقوق شهروندی است، گفت: در قانون اساسی در 23 اصل از اصول قانون اساسی تحت عنوان حقوق ملت که برگرفته از شرع مقدس اسلام است تمام جوانب و حقوقی که می شود برای یک انسان متصور شد در نظر گرفته شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: قانون گذار بحث حقوق شهروندی را بسیار جدی گرفته است  وبا یک ضمانت اجرایی بسیار محکم  رعایت حقوق شهروندی را مورد توجه قرار داده است.

موحد خاطرنشان کرد: بحث حقوق شهروندی که در درون قوه قضائیه دنبال می‌شود بیش‌تر ناظر بر رعایت حقوق شهروندی در رسیدگی‌های انتظامی، قضائی و اجرای احکام است که در قانون آیین دادرسی کیفری تحت عنوان حقوق دفاعی متهم و یا حقوق بزه دیده و به آن توجه شده است.

وی گفت: کتابچه‌ای تحت عنوان حقوق شهروندی در دستگاه قضائی از سوی دبیرخانه هیات نظارت بر حقوق شهروندی در استان کرمان تدوین ودر اختیار قضات استان قرار گرفته است که کار ارزشمندی است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بر اصلاح وضعیت بازداشتگاه‌ها در سطح استان کرمان تاکید کرد و افزود: بایستی با استاندارد نمودن بازداشتگاه‌های استان از تعطیل شدن آن‌ها جلوگیری شود.

0