جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608513
  • 24 بهمن 1398
  • 13:27
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
مسیرهای گردشگری شهر کرمان پیاده‌سازی می‌شود

شهردار کرمان در حاشیۀ بازدید از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران:

مسیرهای گردشگری شهر کرمان پیاده‌سازی می‌شود

شهردار کرمان گفت: در نوروز امسال توسط شهرداری کرمان و با مشارکت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و انجمن و جامعۀ راهنمایان گردشگری، مسیر‌های گردشگری شهر کرمان پیاده‌سازی خواهد شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در حاشیۀ بازدید از غرفه شهرداری کرمان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران، با اشاره به حضور شهرداری کرمان در این نمایشگاه گفت: سایر شهرداری‌ها و ارگان‌ها نیز باید فعالانه‌تر در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی افزود: به‌دلیل مسایل خاص اقتصادی که موجب کاهش سهم ما از گردشگری شده است؛ ضرورت دارد حضور سایر شهرداری‌ها و نهادهای استان کرمان در نمایشگاه گردشگری پُررنگ‌تر باشد.

شهردار کرمان با تأکید بر این‌که باید استان کرمان را به‌صورت ویژه معرفی کنیم، گفت: دلیل حضور شهرداری کرمان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از این جهت است که باید ظرفیت‌های شهر کرمان در حوزه‌ گردشگری و هم‌چنین ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه‌های گردشگری، صنعت، کشاورزی وغیره را به‌صورت ویژه معرفی کنیم؛ چراکه این اقدام کمک می‌کند گردشگران داخلی و خارجیِ بیشتری در کرمان حضور پیدا کنند.

عالم‌زاده در خصوص آمادگی شهر کرمان برای عید نوروز گفت: شهرداری کرمان، به‌عنوان یکی از اعضای ستاد تسهیلات سفر استان، باید در حوزۀ مرکز استان کرمان خدمت‌رسانی کند؛ ضمن این‌که شهرداری کرمان در حال برنامه‌ریزی برای اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهر، نصب تابلوهای شهری به‌ویژه تابلوهای راهنمای گلزار شهدا و مزار سردار حاج‌قاسم سلیمانی، ارایۀ خدمات بهداشتی و تنظیف و هم‌چنین اسکان موقت مهمانان نوروزی در پردیسان قائم است.

شهردار کرمان بار دیگر یادآور شد: البته تصمیم‌گیری در برخی موضوعات به عهدۀ ستاد تسهیلات نوروزی است که شهرداری هم عضوی از این ستاد است.

عالم‌زاده به برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری در نوروز 99 هم اشاره کرد و گفت: شهرداری کرمان براساس تجربه‌ای که سال گذشته در ویژه‌برنامۀ «نوبهار کرمان» کسب کرده، برای نوروز سال آینده نیز برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار دارد.

وی افزود: البته با توجه به این‌که نوروز سال 99، عید اول شهید سردار سلیمانی است، برنامه‌های نوروزی به لحاظ معنوی هم رنگ‌وبوی خاصی خواهد داشت تا برای مهمانان نوروزی، از نوروز 99، خاطرۀ خوشی بماند.

شهردار کرمان هم‌چنین از پیاده‌سازی مسیرهای گردشگری شهر کرمان، توسط شهرداری و با مشارکت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و انجمن و جامعۀ راهنمایان گردشگری خبر داد.  

15.6383