جمعه 10 فروردین 1403
  • پلیس
  • شماره خبر: 9605663
  • 21 آبان 1396
  • 13:11
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
معافيت ريالي سربازي تا پايان امسال

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان خبر داد:

معافيت ريالي سربازي تا پايان امسال

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان گفت: امسال آخرين سال معافيت سربازی با اخذ جريمه‌ی ريالی است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سرهنگ قاسم اسدي در مورد آخرین تغییرات طرح پرداخت جریمه‌ی غیبت سربازی، با بیان این‌که ثبت‌نام طرح جریمه‌ی غيبت سربازی از مشمولان واجد شرايط تا آخر سال ادامه دارد و اين طرح در سال آينده اجرا نخواهد شد، گفت: امسال آخرین سال طرح جریمه‌ی غیبت سربازی است و سال دیگر پرداخت جریمه وجود نخواهد داشت؛ بنابراین، کسانی که تا سال 96 هشت سال يا بيش‌تر غيبت دارند، می‌توانند برای اطلاع از شرايط خريد خدمت سربازی، به مراکز پليس+10 مراجعه کرده و برای خريد خدمت سربازی اقدام کنند.

معاون وظيفه عمومي استان اعلام كرد: از ابتداي سال 95 تاكنون، 7008 نفر براي خريد خدمت سربازي خود مراجعه کرده‌اند و به درخواست 6285 نفر از آنان كه واجدالشرايط طرح مذكور بوده‌اند، رسيدگي شده است.

وي خاطرنشان كرد: طبق اعلام رسمی سازمان وظیفه‌ی عمومی ناجا، مشمولانی که توانایی پرداخت هزینه‌ی خرید خدمت سربازی را ندارند، می‌توانند به‌صورت قسطی، اقدام به خرید خدمت کنند.

اسدی افزود: متقاضیان در ابتدا باید یک‌سوم مبلغ جریمه‌ی خدمت سربازی را پرداخت کنند و مابقی مبلغ برای آن‌ها تقسیط می‌شود و می‌توانند از وام مربوط استفاده کنند.

وي در خصوص مبلغ جريمه‌ی خريد خدمت سربازي گفت: كساني كه غيبت آن‌ها از هشت سال بيشتر است، با مدرك تحصيلي زيرديپلم (ده ميليون تومان)، ديپلم (15 ميليون تومان) فوق‌ديپلم (بيست ميليون تومان)، ليسانس (25 ميليون تومان)، فوق‌ليسانس (30 ميليون تومان)، دكتراي عمومي (40 ميليون تومان) و دكتراي تخصصي (50 ميليون تومان) مشمول اين طرح شده و به ازای هر سال غیبت بیشتر از هشت سال، 10 درصد به مبلغ پایه اضافه می‌شود.

سرهنگ اسدي افزود: طبق قانون نظام وظیفه برای خرید خدمت سربازی از مجموع جریمه‌ی مشمولان متاهل، پنج درصد و مشمولانی که دارای فرزند هستند، به ازای هر فرزند، پنج درصد کسر می‌شود.

وي ادامه داد: مشمولانی که به‌علت اخراج و يا ترک تحصيل در دوران دانشجويي، مقطع تحصيلی خود را در دانشگاه به پايان نرسانده‌اند، تاريخ فراغت از تحصيلات آن‌ها در مقطع قبل برای شروع غيبت محاسبه می‌شود و مشمولانی که بيش از هشت سال غيبت دارند، با پرداخت جريمه‌ی نقدی و يا اقساط، مي‌توانند در اين خصوص اقدام کنند.

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان با بيان اين‌كه اضافه‌خدمت مشمولان غایبي که تا ۲۲ بهمن امسال، خود را برای رفتن به خدمت سربازی معرفی کنند، بخشیده می‌شود، افزود: سربازان می‌توانند با در دست داشتن مدارک شخصی خود به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه و دفترچه‌ی اعزام خود را دریافت کنند؛ در ضمن افرادی که دارای هشت سال غیبت یا بیش‌تر از آن هستند، اگر نخواهند از معافیت جریمه‌ی ریالی استفاده کنند، می‌توانند ۲۲ بهمن‌ماه امسال خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند و مشمول بخشودگی اضافه‌خدمت شوند.

نجمه ابراهیمی‌نژاد

15.6148