پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609277
  • 19 مرداد 1399
  • 17:11
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
مهم‌ترین مشکل تاکسی‌ها حذف یک مسافر برای رعایت فاصله‌گذاری است

در بازدید شهردار کرمان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی مطرح شد:

مهم‌ترین مشکل تاکسی‌ها حذف یک مسافر برای رعایت فاصله‌گذاری است

شهردار کرمان گفت: در حال حاضر، مهم‌ترین مشکل تاکسی‌ها حذف یک مسافر برای رعایت فاصله‌گذاری است که امیدواریم ستاد استانی کرونا در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در حاشیۀ بازدید از نحوۀ سرویس‌دهی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های سطح شهر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری از کرونا افزود: از لحاظ سرویس‌دهی مشکل خاصی از لحاظ ظاهر و نظافت وجود نداشت، فقط در برخی تاکسی‌ها روکش صندلی‌ مشکل داشت که برنامه‌ریزی می‌کنیم به‌صورت مشارکتی هر سال تعویض شود.

وی با اشاره به وجود نظارت جدی ازسوی بازرسی تاکسی‌رانی افزود: در حال حاضر، مهم‌ترین مشکل تاکسی‌ها حذف یک مسافر برای رعایت فاصله‌گذاری است که امیدواریم با تصویب ستاد استانی کرونا این مشکل به‌گونه‌ای برطرف شود که رانندگان تاکسی و مسافران متضرر نشوند.

 

تاکسی‌های کرمان به دستگاه پوز سیار متصل می‌شوند

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان نیز در حاشیۀ این بازدید گفت: شهردار تصمیم داشتند از برخی ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس بازدید کنند و از نزدیک در جریان وضعیت سرویس‌دهی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرمان قرار گیرند.

هادی خدادادی افزود: در این بازدید مشکل خاصی دیده نشد و فقط موارد محدودی بود که قرار شد پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکسی‌های تمام خطوط با هزینۀ سازمان ضدعفونی می‌شود؛ ضمن اینکه برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها از جداکنندۀ پلاستیکی استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان بیان کرد: استفاده از ماسک و کارت به‌جای پول نقد در اتوبوس‌ها اجباری شده و فاصله‌گذاری اجتماعی هم ازطریق علامت‌گذاری صندلی‌ها رعایت می‌شود؛ ضمن اینکه تمام اتوبوس‌ها در ابتدا و انتهای مسیرها ضدعفونی می‌شوند.

خدادادی اعلام کرد: درخصوص تجهیز تاکسی‌ها به دستگاه پوز سیار با یکی از بانک‌ها قرارداد منعقد شده و حدود سه‌روز است که در حال اتصال تاکسی‌ها به دستگاه پوز سیار هستیم تا از این طریق استفاده از پول نقد را که عامل مهمی در انتشار ویروس است، از تاکسی‌های درون‌شهری کرمان حذف کنیم.

وی تأکید کرد: تلاش ما این است که با توجه به نامعلوم بودن زمان پایان بحران کرونا، بتوانیم با رعایت موارد مذکور از شیوع ویروس کرونا در سطح شهر تا حد امکان جلوگیری کنیم.

گفتنی‌ است؛ شهردار کرمان ضمن بازدید از نحوۀ سرویس‌دهی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در خطوط میدان شهدا (مشتاق)، آزادی و نقاطع شهید مطهری، از نزدیک در جریان مشکلات و مسایل رانندگان قرار گرفت. 

0