شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606970
  • 21 مرداد 1397
  • 16:25
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
مهم‌ترین وظیفه‌ی اصحاب رسانه، تولید فکر و اندیشه است

رییس‌کل دادگستری استان در بازدید از نشریه کرمان‌شهر:

مهم‌ترین وظیفه‌ی اصحاب رسانه، تولید فکر و اندیشه است

رییس‌کل دادگستری استان به‌همراه شهردار کرمان، از نشریه کرمان‌شهر بازدید کردند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، یدالله موحد در این بازدید که چند تن از معاونان و مدیران دستگاه قضایی نیز حضور داشتند، ضمن تبریک روز خبرنگار، وظیفه‌ی اصحاب رسانه را سنگین و خطیر دانست و گفت: مهم‌ترین وظیفه‌ی اصحاب رسانه، تولید فکر و اندیشه است.

وی با بیان این‌که رسانه‌ی خوب، رسانه‌ای است که فقط مصرف‌کننده نباشد و به انتشار اخبار منابع دیگر اکتفا نکند، گفت: یکی از ویژگی‌های بسیار مهم رسانه‌ها، نیازسنجی و پاسخ به‌موقع به نیازهاست.

رییس‌کل دادگستری استان کرمان افزود: رسانه‌ها هم‌چنین باید انتظارات متقابل مردم و مسئولان را به‌طور مرتب منتشر کنند تا با این انتقال اطلاعات، لایه‌های مختلف مدیریتی، با همکاری و هم‌اندیشی، مشکلات جامعه را حل کنند.

موحد با تأکید بر این‌که یک نشریه باید به‌روز، بالنده و پویا باشد، گفت: بزرگ‌ترین آفت نشریات، کهنگی و عقب افتادن از اخبار و اطلاعات است که می‌تواند به جامعه نیز آسیب وارد کند.

رییس‌کل دادگستری استان کرمان سرعت عمل در اطلاع‌رسانی را بسیار مهم دانست و گفت: اگر یک مطلب کهنه شود، اثر خود را از دست خواهد داد.

وی افزود: یک نشریه‌ی به‌روز می‌تواند افکار عمومی را مدیریت، مهندسی و بالنده کند.

موحد ادامه داد: اخلاق رسانه‌ای نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چراکه مطالب و اخبار، امانتی است که در اختیار رسانه قرار می‌گیرد و رسانه باید این امانت را به سلامت و‌ درستی منتقل کند.

رییس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان این‌که نشریه کرمان‌شهر از ویژگی‌هایی که نام بردم، برخوردار است، گفت: ازجمله موارد بسیار مهم، اصل امانت‌داری است که در نشریه کرمان‌شهر دیده می‌شود.

موحد صداقت را یکی از اصول اخلاق حرفه‌ای خبرنگاران و اصحاب رسانه دانست و تصریح کرد: اگر انتشار اخبار از روی صداقت و وثاقت نباشد، صدمه‌های شدیدی به دانش و آسایش مردم وارد خواهد کرد.

وی افزود: به‌طور مثال انتشار اخبار کذب درباره‌ی یک مدیر، موجب از دست رفتن اعتماد مردم می‌شود و مردم را دچار نگرانی و اضطراب می‌کند؛ ضمن این‌که بسیار هم باید هزینه کرد تا خبر غیرواقع از ذهن مردم پاک شود که در بسیاری موارد آن خبر کذب از ذهن‌ها پاک نمی‌شود.

رییس‌کل دادگستری استفاده از منابع خبری موثق و پرهیز از انتشار اخبار در فضای غبارآلود و شبهه‌ناک را ضروری دانست و گفت: ازجمله دیگر ویژگی‌های یک نشریه، آرمان‌خواهی است.

وی دنبال کردن موضوعات برای حل‌وفصل مشکلات مردم را نیز از رسالت‌های نشریات و رسانه‌ها دانست.

رییس‌کل دادگستری استان کرمان مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان را نیز مدیری باتدبیر و پرتلاش دانست و گفت: همواره در مناسبت‌ها و جلسه‌های مختلف، از فکر و اندیشه‌ی مهندس عالم‌زاده، استفاده می‌کنیم.

موحد هم‌چنین از همکاری‌ بی‌دریغ نشریه‌ی کرمان‌شهر با دستگاه قضایی استان تشکر کرد.

در این بازدید، عبدالرضا شیخ‌شعاعی، سردبیر نشریه کرمان‌شهر نیز گزارشی از چگونگی فعالیت این نشریه و تعامل با دستگاه قضایی ارایه کرد.

لازم به ذکر است؛ در این بازدید رییس‌کل دادگستری استان کرمان، با اعطای لوح تقدیر، از شهردار کرمان و مدیرمسئول، سردبیر و سایر کارکنان نشریه کرمان‌شهر تقدیر کرد.

محمدرضا احمدی

17.6387