سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9609001
  • 3 خرداد 1399
  • 17:38
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
موزه‌ها و اماکن تاریخی بعد از عید فطر بازگشایی می‌شوند

مصوبات جدید ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام شد؛

موزه‌ها و اماکن تاریخی بعد از عید فطر بازگشایی می‌شوند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: در جلسه‌ی امروز ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب شد موزه‌ها و اماکن تاریخی بعد از عید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی شوند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدصادق بصیری در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون فعالیت کارکنان اداری به‌صورت حضور یک‌سوم و دوسوم بود که از تاریخ دهم خردادماه همه‌ی کارکنان باید در محیط کار خود حضور داشته باشند؛ به استثنای کسانی که علایم ابتلا به کرونا را دارند یا به علت بیماری زمینه‌ای به تشخیص مراجع ذی‌صلاح، نمی‌توانند در محل کار حضور داشته باشند.

وی یادآور شد: تالارها و سالن‌های پذیرایی نیز مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صرفاً برای تهیه و سرو غذا می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند و اجازه‌ی برگزاری مراسم را فعلاً ندارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بیان کرد: والدین دانش‌آموزان پایه‌ی نهم به‌ویژه در جنوب استان که این روزها بیشتر در معرض گردش ویروس قرار دارند، درخواست داشتند امتحانات به‌صورت مجازی برگزار شود که ستاد با این موضوع موافقت کرد با این شرط که آموزش و پرورش زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و با وزارتخانه هماهنگ شود.

بصیری خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ی بازی‌های رایانه‌ای درخواست بازگشایی داشتند که دانشگاه علوم پزشکی هنوز موافقت نکرده و قرار شد یک کمیته این موضوع را بررسی کند و در صورتی که شرایط فراهم باشد و دانشگاه موافقت کند، تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی درباره‌ی فعالیت دست‌فروشان گفت: در حال حاضر فعالیت دست‌فروش‌ها به دلیل اینکه کنترلی بر آنها وجود ندارد، بهداشتی و صحیح نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بیان کرد: استفاده از بوستان‌ها و پارک‌ها صرفاً برای قدم زدن و استفاده از هوای آزاد است و شهروندان باید از تجمع در این فضاها خودداری کنند تا با افزایش ابتلا به ویروس مواجه نشویم.

 

0