پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606219
  • 29 بهمن 1396
  • 21:49
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
نام‌گذاری معبری به‌نام شهیدان سیف‌الدینی

در نشست عمومی شورا مصوب شد؛

نام‌گذاری معبری به‌نام شهیدان سیف‌الدینی

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در غیاب رییس شورا و شهردار کرمان، به ریاست علی بهرامی نایب‌رییس شورا برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز، خواستار بازگشایی معبر گنجعلی‌خان به سمت میدان توحید شد.

وی هم‌چنین گفت: با توجه به این‌که در پایان سال و در نزدیکی ایام نوروز قرار داریم، نورپردازی ساختمان خانه شهر نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

ضرورت بهبود وضعیت تداخل سواره و پیاده در محدوده‌ی پل باغ‌ملی

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز با اشاره به بهره‌برداری از پل باغ‌ملی گفت: تداخل سواره و عابران پیاده در محدوده‌ی پل باغ‌ملی بسیار زیاد و خطرساز شده است؛ بنابراین، ضرورت دارد با استفاده از عناصر ترافیکی، نسبت به جداسازی سواره از پیاده در محدوده‌ی این پل اقدام شود.

علی خدادادی رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز به بررسی سه‌چهار موضوع در نشست این کمیسیون اشاره کرد و گفت: ازجمله مسایل مطرح‌شده در نشست کمیسیون، وضعیت تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر و تداخل فعالیت‌های شرکت‌های تبلیغاتی بود.

ضرورت جانمایی تخصصی پل‌های عابر پیاده

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا هم‌چنین تصریح کرد: متأسفانه تابلوهای تبلیغاتی متعلق به شهرداری کرمان، شش‌ماه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد که با توجه به مشکلات مالی شهرداری کرمان، این موضوع به هیچ‌وجه منطقی و درست نیست.

خدادادی افزود: در این‌باره از مدیر مربوط در شهرداری سوال شد که اعلام کرد چندگانگی در متولیان تابلوهای تبلیغاتی شهرداری، موجب شده این تابلوها مورد استفاده قرار نگیرد.

وی هم‌چنین درخصوص نصب پل‌های عابر پیاده در شهر نیز تأکید کرد: پل‌های عابر پیاده باید به‌صورت تخصصی جانمایی شود.

ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز بر تدوین آیین‌نامه و چارچوب مشخصی برای نصب پل‌های عابر پیاده و جانمایی تخصصی این پل‌ها تأکید کرد.

ثبت‌نام شورای مشورتی جوانان تا هفتم اسفندماه

علی بهرامی نایب‌رییس شورا و رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز با اشاره به ثبت‌نام شورای مشورتی جوانان تا هفتم اسفندماه گفت: پس از هفتم اسفندماه، انتخابات داخلی شورای مشورتی جوانان برگزار می‌شود و پس از آن کارگروه‌های شورای مشورتی جوانان به کمیسیون‌های شورا وصل می‌شوند تا به اعضای شورا کمک کنند.

وی افزود: تاکنون، 600 نفر از جوانان کرمانی با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در شورای مشورتی جوانان ثبت‌نام کرده‌اند.

تصویب نهایی لویح درآمدی شهرداری

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا هم از تصویب نهایی لوایح درآمدی شهرداری خبر داد.

وی هم‌چنین با بیان این‌که ازسوی شهرداری بیان شده بود که مطالبات وصول‌نشده‌ی شهرداری کرمان بیش از 100 میلیارد تومان است، گفت: قرار بود برای وصول این مطالبات دوسه کارگروه در شهرداری تشکیل شود و شورا هم زمینه را فراهم کند تا مطالبات شهرداری پیگیری و وصول شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا تصریح کرد: متأسفانه به‌نظر می‌رسد علی‌رغم این‌که مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان، دوسه جلسه برای این منظور برگزار کرده، اما مدیران مربوط در شهرداری، اراده‌ای برای وصول مطالبات ندارند.

چناریان افزود: به‌نظر می‌رسد حتی در شهرداری‌های مناطق نیز این اراده وجود ندارد؛ ضمن این‌که شهرداری کرمان فاقد برنامه‌ی جدید و نو برای وصول مطالبات است.

وی با اشاره به بدهی‌های شهرداری و معوق شدن مطالبات کارکنان شرکتی گفت: طی روزهای اخیر شاهد تجمع کارگران شرکتی شهرداری به‌دلیل عدم دریافت حقوق بوده‌ایم؛ بنابراین، لازم است هرچه سریع‌تر برای وصول مطالبات اقدامات لازم انجام گیرد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا افزود: طبق پیش‌بینی‌ها، درآمدهای شهرداری امسال به 200 میلیارد تومان هم نمی‌رسد و بدون شک با این وضعیت، شهرداری در پایان سال دچار مشکل خواهد شد.

در ادامه، دریافت علی‌الحساب ازسوی شهرداری‌های مناطق برای عوارض صدور پروانه‌ی ساختمان، مورد بررسی قرار گرفت که ارجمند کرمانی، عضو شورا تأکید کرد: برای دریافت علی‌الحساب در شهرداری‌های مناق باید مکانیزمی در نظر گرفته شود.

خدادادی رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز در همین رابطه گفت: اگر شهروندان به‌موقع نقشه‌های خود را ارایه دهند، پروانه‌ی ساختمان صادر می‌شود و مشکلی هم به‌وجود نمی‌آید.

نصب تصویر مزین به مادر شهیدان سیف‌الدینی و رهبر معظم انقلاب در پارک مادر

زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز با اشاره به دیدار اعضای شورا و شهردار کرمان با خانواده‌ی شهیدان سیف‌الدینی گفت: خانواده‌ی سیف‌الدینی، پنج شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند، اما شاید به‌دلیل کوتاهی شورای اسلامی شهر کرمان، تاکنون معبر و یا مکانی به نام شهیدان سیف‌الدینی نام‌گذاری نشده که تصمیم گرفته شد به‌زودی معبری به نام شهیدان سیف‌الدینی نام‌گذاری شود.

وی با اشاره به تصویر زیبای مادر شهیدان سیف‌الدینی در کنار رهبر معظم انقلاب گفت: هم‌چنین مقرر شد این تصویر زیبا به‌عنوان نماد مادر، در پارک مادر نصب شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا از تدوین آیین‌نامه‌ی جامع نام‌‌گذاری معابر توسط شهرداری نیز خبر داد و با بیان این‌که شهرداری کرمان برای تدوین این آیین‌نامه‌ زحمت زیادی متحمل شده است، گفت: آیین‌نامه‌ی نام‌گذاری معابر در اختیار اعضای شورا گذاشته می‌شود تا پس از بررسی، در جلسه‌ی آینده‌ی شورا تصویب شود.

ایرانمنش هم‌چنین گفت: در اختیار گذاشتن مکانی برای عرضه‌ی محصولات خانگی خانم‌های سرپرست خانوار و خانم‌های بهبودیافته در حال بررسی است تا این افراد بتوانند در ایام نوروز محصولات خود را به‌فروش برسانند.

ضرورت بررسی وضعیت فاضلاب غرب شهر کرمان

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورا نیز از تعیین‌تکلیف 13 پرونده در نشست این کمیسیون خبر داد.

وی با اشاره به وضعت خاک غرب کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که خاک غرب کرمان سست است و ازسوی دیگر فاضلاب این محدوده به شبکه‌ی فاضلاب وصل نشده است؛ اگر همین روند پیش برود، با مشکل نشست ساختمان‌ها و زمین در این محدوده مواجه خواهیم شد.

ایرانمنش با بیان این‌که جمعیت زیادی از شهروندان کرمانی در این محدوده زندگی می‌کنند، خواستار دعوت از مدیرعامل آبفا کرمان برای بررسی این وضعیت شد.

وی وجود سگ‌های بدون صاحب در شهر کرمان را معضل مهمی دانست که باید هرچه سریع‌تر برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.

محمدرضا احمدی

0