شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607461
  • 13 دی 1397
  • 10:26
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
نخستین نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی اقدامی ارزشمند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان بیان کرد:

نخستین نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی اقدامی ارزشمند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، برگزاری نخستین نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی را اقدامی ارزشمند دانست.

رضا دادگرپور در گفت‌و‌گو با کرمان‌آن‌لاین، با بیان این‌که افزایش جمعیت شهرها در دهه‌های اخیر، کاربرد فن‌آوری‌های نوین در اداره شهر را اجتناب‌ناپذیر کرده است، گفت: در واقع بدون استفاده از فن‌آوری‌های نوین، مدیریت شهری به نحو مطلوب پیش نخواهد رفت.

وی ازجمله مزایای فراگیر شدن فن‌آوری‌های نوین را تعامل بیشتر مردم و مدیران شهری دانست و گفت: بهره‌گیری از این مهم، هم‌چنین به کاربردی شدن قانون و ملزم شدن مدیران و شهروندان به رعایت قانون منجر خواهد شد.

وی ثبت درخواست‌های خدمات شهری در دفاتر دولت الکترونیک را هم گامی مهم در توسعۀ پایدار شهری دانست و تأکید کرد: لازم است در این رابطه فرهنگ‌سازی شود تا شهروندان برای برطرف کردن نیازهای خود، مجبور به مراجعه به ادارات و نهادهای شهری نباشند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان از اجرای فاز نخست فیبر نوری شهری نیز خبر داد.

دادگرپور افزود: با اجرای فاز اول این طرح به طول چهار کیلومتر، هشت زیرمجموعۀ شهرداری کرمان به شبکۀ فیبر نوری متصل خواهد شد.

وی در همین رابطه در تعریف شهر الكترونيكي گفت: شهر الکترونیکی، شهري است كه با بهره‌گيري از ابزار فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات، اداره امور شهروندان شامل خدمات و سرويس‌هاي دولتي و سازمان‌هاي بخش خصوصي، به‌صورت برخط و به‌صورت شبانه‌روزي و در هفت روز هفته و باكيفيت و ضريب ايمني بالا انجام مي‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان افزود: شهر الكترونيكي، ما را از دنياي تك‌بعدي شهرهاي سنتي و امروزي خارج كرده و به دنياي جديدي راهنمايي خواهد كرد كه دستاورد فن‌آوري‌هاي نوين اطلاعات و ارتباطات است.

دادگرپور ادامه داد: در شهر الكترونيكي، بسياري از فعاليت‌هايي كه در شهرهاي عادي انجام مي‌شود، بسيار راحت‌تر قابليت پياده‌سازي و اجرا دارد.

وی هم‌چنین سلامت را به‌عنوان یک نیاز حقیقیِ شهروندان حتی در دنیای مجازی دانست و گفت: فن‌آوری‌ اطلاعات و ارتباطات، نقش مهمی در بهبود سلامت مردم و بالا بردن کیفیت زندگی آن‌ها دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان تأکید کرد: به‌کارگیری اثربخش فن‌آوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، نیازمند شناسایی فرصت‌ها و محدودیت‌ها، تدوین برنامه‌ریزی اصولی و مناسب با توجه به فاکتورهای اجتماعی و اقتصادی، همراه با فراهم کردن زیرساخت‌های تکنولوژیکی، ارتباطی و مخابراتی، حقوقی و اجرایی است،

دادگرپور بهره‌گیری از استارت‌آپ‌ها را نیز راه‌کاری برای رفع مشکلات شهری دانست و گفت: هم‌چنین تلاش در جهت کارآفرینی در حوزۀ شهری برای قشر تحصیل‌کرده و گرفتن بازخوردهای آن، از مهم‌ترین مسایلی است که باید به آن بپردازیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان با تأکید بر سرعت‌بخشیدن به حرکت به سوی شهر الکترونیک و هوشمند، اظهار امیدواری کرد نمایشگاه ملی فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی نیز که امسال به همت شهرداری کرمان برگزار می‌شود، در سال‌های آتی نیز با کیفیت بیشتری برگزار شود تا روابط‌عمومی شهرداری‌ها و ادارات مختلف، در فضای این نمایشگاه، از تجربیات یک‌دیگر بهره ببرند.

دادگرپور افزود: قطعاً استفاده از فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی‌ها، به ارتباط مؤثرتر و دوسویه با شهروندان منجر خواهد شد.

وی ارتباط بیشتر با شهروندان و اعتمادسازی مردم نسبت به شهرداری را ضروری دانست و گفت: راه‌کار ارتباط بیشتر با شهروندان و جلب اعتماد شهروندان برای مشارکت بیشتر با شهرداری، با استفاده از فن‌آوری‌های نوین امکان‌پذیر است.

محمدرضا احمدی

15.6586