جمعه 10 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605831
  • 18 آذر 1396
  • 11:49
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
نسل جدید انقلاب نسبت به ولی‌فقیه و اصول انقلاب دل‌بسته‌تر شده‌اند

فرمانده سپاه قدس:

نسل جدید انقلاب نسبت به ولی‌فقیه و اصول انقلاب دل‌بسته‌تر شده‌اند

سردار سلیمانی گفت: کسانی که ظاهر دینی ندارند، اما دل‌بستگی عمیقی به رهبری و اصول انقلاب دارند

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی پیش از ظهر جمعه پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمان با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: معمولاً در یک چهارچوب طبیعی نباید بین نسل جدید انقلاب با آرمان‌های نسل ابتدای انقلاب هم‌بستگی باشد اما در ایران این‌چنین نیست و نسل جدید دل‌بستگی زیادی به رهبر انقلاب و آرمان‌های انقلاب دارند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باعث شده نسل‌های جدید نیز دل‌بسته انقلاب باشند، این است که انقلاب از نسل دین است و دین همواره تازگی دارد لذا این تفکر که انقلاب اسلامی روح کهنگی به خود بگیرد، یک تفکر اشتباه است.
وی با اشاره به نقش ارزنده حضرت امام خمینی (ره) در آشنا کردن مردم با عمق اسلام ناب محمدی (ص)، گفت: امام خمینی (ره) آن جامعه شاه گزیده با بالاترین فسادها را به یک جامعه منزه امام زمانی تبدیل کرد و امروز این کشور و ملتش یک ملت و کشور نمونه در جهان اسلام است.

فرمانده سپاه قدس در ادامه افزود: ماندگاری آیت‌الله جعفری در عرصه حوزه‌های علمیه و فعالیت شخصیت فرهیخته و ارزشمند همچون حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدادی در منصب امام‌جمعه کرمان، مکمل یکدیگر بوده که برای بارور کردن مسیر تعالی است.
وی با تأکید بر اینکه باید دست مقام معظم رهبری را برای چنین نگاه ویژه‌ای به استان کرمان و تعیین دو منصب ارزشمند برای حجت‌الاسلام علی دادی و آیت‌الله جعفری، بوسید، یادآور شد: انقلاب اسلامی به‌رغم اینکه 40 سال از عمرش می‌گذرد، اما همچنان تازه است و شعارها، اعتقادات مردم و دل‌بستگی مردم به اصول انقلاب اگر از اول انقلاب مستحکم‌تر نشده باشد، ضعیف‌تر نشده است.
فرمانده سپاه قدس در ادامه امامت جمعه در استان‌ها را خلاصه‌ای از ولی‌فقیه دانست و افزود: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه باید اخلاق و رفتارش به اخلاق ولی‌فقیه نزدیک باشد.
سردار سلیمانی با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله جعفری نماینده سابق ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، یادآور شد: آیت‌الله جعفری در دوره امام راحل و مقام معظم رهبری به‌خوبی به وظایف خود عمل کردند.
وی تصریح کردآیت‌الله جعفری امانت‌داری در زندگی شخصی، اخلاق، در دفاع از اصول انقلاب، در پدر بودن و اینکه همه اقشار جامعه را در زیر چتر خود و ولایت‌فقیه قرار دهند، بسیار موفق عمل کردند و به‌موقع در مقابل مسائل انحرافی موضع گرفتن و به جرت شهادت می‌دهیم که آیت‌الله جعفری در نزدیک‌ترین نقطه به بیان مقام معظم رهبری قرار داشتند.
فرمانده سپاه قدس یکی از وظایف اختصاصی نماینده ولی‌فقیه را ترویج و توسعه معنویت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: شئونات مختلفی در جامعه وجود دارد اما رئیس و منبع تشخیص آن، امامان جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه هستند و این امامان جمعه هستند که در همه شئون از مقام معظم رهبری دفاع می‌کنند.
سردار سلیمانی با اشاره به این‌که آیت‌الله جعفری با حفظ انصاف و مروت با مسائل برخورد کرد، گفت: در دوران جنگ بدون حمایت‌های ائمه جمعه نمی‌توانستیم به پشتوانه مردمی دست پیدا کنیم و ما مردم باید به این شئونات توجه کنیم.
وی با تأکید بر این‌که وجود شخصیت‌هایی هم‌چون آیت‌الله جعفری و حجت‌الاسلام علیدادی را لطف مضاعفی از سوی رهبر معظم انقلاب به استان کرمان دانست و افزود: کرمان استان پهناوری است که شخصیت‌های بزرگی هم‌چون شهید باهنر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شهید ایرانمنش و ده‌ها طلبه‌ی بزرگواری که در این استان به شهادت رسیدند و جبهه‌ها را تبدیل به حوزه‌های علمیه کردند در دامان خود پرورش داده و حجت‌الاسلام علیدادی یکی از آن شخصیت‌های بزرگ استان بوده که خدمات شایان توجهی نیز ارائه داده است.

16.7196