جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608257
  • 20 آذر 1398
  • 17:15
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
نصب نرم‌افزار «جمع‌آوری پسماند خشک» بر روی گوشی‌های همراه

نصب نرم‌افزار «جمع‌آوری پسماند خشک» بر روی گوشی‌های همراه

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان، از طراحی و نصب نرم‌افزار «شمیز» (جمع‌آوری پسماند خشک ) بر روی گوشی‌های همراه خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، علی‌رضا ریاضی با اشاره به ضرورت استفاده از روش‌های نوین برای جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت گفت: یکی از این روش‌ها استفاده از نرم‌افزار که در این راستا سازمان مدیریت پسماند اقدام به طراحی نرم‌افزار شمیز (جمع‌آوری پسماند خشک) کرده است.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند با نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی‌های هوشمند، از قابلیت‌های این نرم‌افزار استفاده کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با بیان این‌که شهروندان می‌توانند از طریق سایت www.kermooneman.ir/cdn/uploads/kermooneman.apk نرم‌افزار شمیز را بر روی گوشی خود نصب کنند، گفت: پس از نصب نرم‌افزار، شهروندان به رانندۀ خودروی تفکیک از مبدأ پیام ارسال می‌کنند و راننده از طریق این برنامه، ساعت مراجعه به آدرس شهروندان متقاضی را ارسال می‌کند و در زمان مقرر، برای دریافت زباله‌های آن‌ها مراجعه خواهد کرد.

وی افزود: خودروهای جمع‌آوری زباله به‌صورت سیار در سطح شهر در حال گشت‌زنی هستند؛ بنابراین، شهروندان می‌توانند از طریق این نرم‌افزار، آدرس خود را جهت تحویل زباله‌های خشک از درِ منزل اعلام کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با بیان این‌که شهروندان می‌توانند به ازای زباله‌های خشک قابل بازیافت، به انتخاب خودشان، وسیله و پول نقد دریافت و یا به خیریه‌ها اهدا کنند، گفت: تمام بخش‌های یادشده در نرم‌افزار دیده شده است.

ریاضی با بیان این‌که یکی از سیاست‌های مهم این سازمان، فرهنگ‌سازی برای تفکیک از مبدأ است، گفت: این فرهنگ‌سازی باید از مدارس شروع شود؛ بنابراین، در این زمینه برنامه‌های آموزشی متنوعی تدوین شده که در مراکز پیش‌دبستانی و مدارس اجرا خواهد شد.

0