پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605133
  • 19 مرداد 1396
  • 10:46
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
نصب و راه‌اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه در71 شهر کرمان

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان خبر داد:

نصب و راه‌اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه در71 شهر کرمان

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان از نصب و راه‌اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه در 71 شهر استان خبر داد و گفت: تاکنون 58 شهر به فن‌آوری نسل سوم و چهارم مجهز شده‌اند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمد دوست‌محمدی در جمع خبرنگاران که به مناسبت 17 مرداد ماه و روز خبرنگار برگزار شد، به واگذاری سه میلیون و 200 هزار سیم کارت تلفن همراه به مردم استان کرمان اشاره کرد و افزود: 900 هزار سیم کارت، جدید بوده و به نظر می‌رسد این تعداد واگذاری از جمعیت استان کرمان بیش‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 900 هزار تلفن ثابت به مردم تحویل داده شده که حدود 160 هزار مورد آن در چهار سال اخیر واگذار شده است.

دوست محمدی در ارایه‌ی گزارش عملکرد چهارساله‌ی شرکت مخابرات استان کرمان از افزایش 600 درصدی پهنای باند ورودی خبر داد و خاطرنشان کرد: این پهنای باند نسبت به سال 92 شش برابر افزایش داشته است.

وی در ادامه اعتماد مردم به اپراتور همراه اول را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با اجرای طرح ترابرد مردم توانستند با حفظ شماره، اپراتور خود را انتخاب و تعویض کنند که در این راستا 200 مشترک از اپراتورهای ایرانسل و رایتل به همراه اول اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان سرمایه‌گذاری در بخش مخابرات را خوب ارزیابی کرد و گفت: بیش از یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید در بخش مخابرات پیش‌بینی شده است که بخش زیادی از آن در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال 97 تمامی پروژه‌ها تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: 30 میلیارد ریال برای اجرای فیبر زیرساختی در استان کرمان سرمایه‌گذاری شده است که در این راستا 2 هزار کیلومتر فیبر جدید به فیبر نوری اضافه می‌شود که این اقدام از مرداد ماه شروع شده و پایان سال 97 تکمیل می‌شود.

دوست محمدی خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران با تدوین یک سند 5 ساله تعهد دارد که طی 5 سال آینده به عنوان یک شرکت پیشرو به بالاترین کیفیت کاری خود در کلاس جهانی دست یابد و مشتری‌مداری را در مرکز برنامه‌های خود قرار دهد.

وی افزود: اولویت کاری ما توسعه خدمات غیرحضوری است و بر این اساس چند سامانه در این رابطه فعال شده است که یکی از آن‌ها سامانه 2020 مربوط به پاسخ‌گویی مشکلات و رفع خرابی پورت‌های پر سرعت اینترنت است و سامانه 2010 پاسخ‌گوی مشترکان تجاری می‌باشد و مردم می‌توانند از طریق سامانه 2021 با روابط عمومی مخابرات ارتباط برقرار کنند و پیشنهادات و انتقادات خود را اعلام نمایند.

دوست محمدی از جایگزین شدن سامانه 2000 به جای 1818 خبر داد و یادآور شد: مردم می‌توانند در آینده علاوه بر پرداخت قبوض خود نسبت به خرید شارژ و ترافیک اینترنت  از این طریق اقدام کنند و تلفن‌های یک‌طرفه نیز با پرداخت بدهی وصل می‌شود و دیگر نیاز به مراجعه مشترک نیست.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت مخابرات خطاب به خبرنگاران، شغل خبرنگاری را رکن چهارم دموکراسی ذکر کرد و افزود: خبرنگاران با داشتن وجدان بیدار می‌توانند مسایل و مشکلات جامعه را منعکس کنند ومسوولان می‌توانند از طریق رسانه‌ها به تمامی مسایل اشراف داشته باشند.

وی ضمن تشکر از خبرنگاران به واسطه انعکاس اخبار و گزارش‌های به روز افزود: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی که از سوی استاندار مطرح شد متوجه شدیم که نقش خبرنگاران در راستای نقد منصفانه، بدون حاشیه‌پردازی می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند و مسئولان می‌توانند افکار توسعه‌ای خود را پیش ببرند.

مهدیه جعفری 

0