شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9610425
  • 12 اردیبهشت 1402
  • 17:21
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
نقش مؤثر و پررنگ‌ روابط‌عمومی‌ها در رویکرد جدید شهرداری‌ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان مطرح کرد:

نقش مؤثر و پررنگ‌ روابط‌عمومی‌ها در رویکرد جدید شهرداری‌ها

هفتمین دور از دورهمی‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان، با کارکنان مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری در مرکز، مناطق و دیگر سازمان‌های شهرداری کرمان، برای بررسی مسایل و حل مشکلات آنها برگزار شد

به‌گزارش کرنا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان در این دورهمی، که با حضور مدیرعامل سازمان فاوا، مدیر اداره رفاه، مدیر نوسازی و تحول اداری، مدیر سرمایه انسانی، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل و مسئولان و کارشناسان ارتباطات شهرداری کرمان برگزار شد، گفت: تمام تلاش ما در برگزاری این دورهمی‌ها، این است که دچار شعارزدگی نشویم و بتوانیم صمیمانه با تغییرات محسوس و به‌شکل کاربردی درجهت بهبود مسایل، بر نتیجه کار تأثیر بگذاریم.

وحید خطیبی، با بیان اینکه همواره مسایل و مشکلات حوزه روابط عمومی را رصد می‌کنم، اظهار داشت: معتقدم حوزه روابط‌عمومی، برای تمام نهادها و سازمان‌ها، یک حوزه بسیار مهم و ارزشمند است.

وی اظهار داشت: در رویکرد جدید شهرداری‌ها، نقش روابط‌عمومی، پررنگ‌تر و موثرتر است؛ چراکه توقعات شهروندان از مسایل شهری و نقش شهرداری‌ها در بسیاری از موارد، تناسبی با امکانات شهرداری‌ها ندارد و این مساله، کار روابط‌عمومی‌ها را بسیار سخت‌تر از پیش می‌کند؛ به‌این دلیل که این بخش باید بتواند خدمات، امکانات و توان شهرداری‌ها را به خوبی تبیین کند و در تعامل با شهروندان و اقناع آنها بکوشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، گفت: یک روابط‌عمومی موفق، می‌تواند خدمات معمولی یک نهاد را بسیار قوی و ارزشمند ارایه کند و یک روابط عمومی ضعیف، بهترین کارهای انجام شده را نادیده انگاشته و به‌شکل کم‌اهمیتی ارایه می‌کند.

وی یادآور شد: این معاونت به همت سازمان فاوا، با رونمایی از سامانه جامع خدمات الکترونیکی شهرداری کرمان، یکی از ۱۰ کار برتر شهرداری کرمان را در ۱۵ سال اخیر، انجام داده است که خروجی آن یک دگرگونی بنیادین در شهرداری کرمان به وجود خواهد آورد.

خطیبی، با بیان اینکه این دگرگونی فرایندهای دستی را به طور کلی در شهرداری کرمان به فراموشی می‌سپارد و برای تمام کارها بسترهای الکترونیکی فراهم می‌کند، گفت: آگاهی مردم از این پلتفرم و خدمات آن، فقط با کار دقیق، اصولی و درست روابط‌عمومی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: شهرداری کرمان بعد از استفاده از این پلتفرم، یکی از بهترین شهرداری‌های کشور در حوزه خدمات الکترونیکی خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، با بیان اینکه سامانه نظرسنجی شهرداری کرمان، به‌صورت پایلوت در شهرداری منطقه یک برای اولین‌بار در کشور اجرا شد، اظهار داشت: در موارد اینچنینی، نقش روابط‌عمومی برای معرفی خدمت ارایه‌شده به مردم، بیشتر مشخص می‌شود.

خطیبی، با تاکید بر جایگاه موثر و نقش مهم روابط‌عمومی‌ها، گفت: معتقد هستیم برای انگیزه‌بخشیدن و افزایش روحیه کارکنان این بخش که به بهره‌وری بالاتر خواهد انجامید، باید به‌امور رفاهی آنها توجه ویژه شود، که در این خصوص نیز، تلاش و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی در این نشست بعد از شنیدن مشکلات و کمبودها و مسایل روابط‌عمومی‌های مجموعه بزرگ شهرداری کرمان، گفت: شاید همه مسایل در کوتاه‌مدت حل نشود اما تلاش می‌کنیم علاوه بر تبیین جایگاه مهم و ارزشمند روابط‌عمومی برای همه مجموعه، مشکلات را نیز به‌گونه‌ای مدیریت و حل کنیم که نتیجه مثبت آنها مشخص شود.

 

0