جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607858
  • 27 خرداد 1398
  • 12:31
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
نیاز به کمک خیران در مدرسه‌سازی داریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد:

نیاز به کمک خیران در مدرسه‌سازی داریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان کمک خیران مدرسه‌سازی برای ساخت مدرسه در استان کرمان را ضروری دانست.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، احمد اسکندری‌نسب در شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فعالیت 5500  مدرسه دولتی و 977 مدرسه غیرانتفاعی در استان کرمان گفت: 71 مدرسه و فضای آموزشی ازسوی اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس، تخریبی اعلام شده است؛ بنابراین، مجبوریم در سال تحصیلی جدید در تعدادی از مدارس نوبت دوم ایجاد کنیم، یا مدارس را تجمیع کرده و یا جابه‌جا کنیم.

وی به فعالیت 247 مدرسه هیات امنایی در استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود نرخ هزینۀ فوق‌برنامۀ مدارس هیات امنایی متناسب با شرایط اقتصادی خانواده‌ها در شهرستانهای مختلف حداکثر تا سقف مصوب در شورای آموزش و پرورش استان تعیین شود.

اسکندری نسب افزود: ‌مدارس هیات امنایی در راستای جذب مشارکت‌های مردمی و به‌منظور کیفیت‌بخشی ایجاد شده‌اند و تمام وجوهات دریافتی توسط هیات امنا، در زمینۀ آموزشی و پرورشی هزینه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: ‌نرخ مدارس هیات امنایی در سال گذشته 10 درصد رشد داشته که در مقطع ابتدایی به 330 هزار تومان، ‌در متوسطه اول 385 هزار تومان و متوسطه دوم به 550 هزار تومان رسیده بود.

وی با اشاره به این‌که سال تحصیلی ۹۸ - ۹۷ به خوبی به پایان رسید و در حال برنامه‌ریزی برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های مهر 98 هستیم، گفت: ‌ستاد ثبت‌نام در تمام مناطق آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: ‌در زمان ثبت‌نام به جز پول کتاب، ‌بیمه، ‌سرویس دانش‌آموزی و لباس فرم،‌ هزینۀ دیگری دریافت نخواهد شد و هزینۀ کلاس‌های فوق‌برنامه نیز در طول سال تحصیلی از والدین دریافت می‌شود.

 

اسکندری‌نسب هم‌چنین با بیان این‌که ‌در شهر کرمان به‌دلیل مهاجرپذیری، ‌تراکم جمعیت دانش‌آموزی در برخی مدارس به 48 دانش‌آموز در هر کلاس می‌رسد، گفت: میانگین استاندارد تعداد دانش‌آموز در هر کلاس 23 نفر است.

وی افزود: برای رسیدن به استاندارد تعداد دانش‌آموز در هر کلاس، نیاز به کمک خیران در مدرسه‌سازی داریم.

15.7534