جمعه 10 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606234
  • 2 اسفند 1396
  • 12:27
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
هدف اردوهاي جهادي در نوروز 97 محروميت‌زدايي است

مسئول بسيج دانشجويي استان کرمان:

هدف اردوهاي جهادي در نوروز 97 محروميت‌زدايي است

مسئول بسيج دانشجويي استان کرمان گفت: مساله‌يابي در جهت محروميت‌زدايي هدف اصلي اردوهاي جهادي در نوروز 97 خواهد بود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاين، ناصر بهروز در جلسه‌ي خبري که به مناسبت تشريح برنامه‌هاي کنگره‌ي شهداي دانشجويي، راهيان نور و اردوي جهادي برگزار شد، افزود: اردوهاي جهادي از جمله حرکت‌هاي مردمي است که ساليان متمادي در مناطق محروم برگزار مي‌شود و استان کرمان نيز ظرفيت خوبي براي اين مقوله دارد.

وي با اشاره به اين‌که استقبال دانشجويان کرماني از اردوي جهادي بسيار خوب است، تصريح کرد: پيش‌بيني مي‌شود بيش از هزار نفر دانشجو در نوروز سال 97 به مناطق محروم استان اعزام مي‌شوند.

مسئول بسيج دانشجويي استان کرمان تأکید کرد: همه‌ي اردوهاي جهادي، مناطق هدف دارند که چندين سال در آن منطقه متمرکز هستند و در جهت مساله‌يابي، حل مشکلات و توان‌مندسازي مردم فعاليت مي‌کنند.

بهروز افزود: توانمندسازي مردم مناطق محروم به خصوص در روستاها در راستاي ظرفيت‌هاي آن مناطق بايد انجام شود که در صورت تحقق اين امر مهاجرت به شهرها کاهش مي‌يابد.

وي يادآور شد: گروه‌هاي جهادي در عرصه‌هاي فرهنگي، بهداشت، درمان، عمران و کشاورزي فعال هستند.

مسئول بسيج دانشجويي استان کرمان از جمله کارهاي ارزشمند اردوهاي جهادي را فعاليت در حاشيه‌ي شهر کرمان ذکر کرد و افزود: اردوهاي جهادي در شهرک‌هاي الله‌آباد، سيدي و صنعتي فعال هستند.

وي ياد آور شد: در راستاي اين فعاليت‌ها دانش‌آموزان مستعد و محروم اين مناطق تحت حمايت قرار مي‌گيرند که تاکنون 100 دانش‌آموز مستعد و محروم‌شناسايي و مورد پوشش حمايتي قرار گرفتند.

بهروز در ادامه هم‌چنين در مورد اردوي راهيان نور گفت: در اين اردو برنامه‌هاي فرهنگي متنوعي تدارک ديده شده که از جمله‌ي آن حضور راويان جنگ است که به روايت‌گري مي‌پردازند.

مسئول بسيج دانشجويي استان کرمان افزود: برگزاری رزمايش، بازديد از يادمان‌ها، حضور در معراج شهدا، مسابقات کتاب‌خواني، مسابقات يادداشت و خاطره‌نويسي و سخنراني سرداران دفاع مقدس نيز از جمله برنامه‌هاي تدارک ديده شده دراين اردوها است.

مهديه جعفري

0