جمعه 10 فروردین 1403
  • پلیس
  • شماره خبر: 9605450
  • 19 مهر 1396
  • 22:35
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
همایش طلایه داران ترافیک در کرمان برگزار شد

همایش طلایه داران ترافیک در کرمان برگزار شد

هم‌زمان با سراسر کشور همایش طلایه‌داران ترافیک (فرهنگ یاران و همیاران پلیس) با حضور ۷۰۰دانش آموز دختر و پسر از تمام مدارس شهر کرمان، در اداره کل آموزش و پرورش ناحیه ۱ کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، هم‌زمان با سراسر کشور همایش طلایه‌داران ترافیک (فرهنگ یاران و همیاران پلیس) با حضور ۷۰۰دانش آموز دختر و پسر از تمام مدارس شهر کرمان، در اداره کل آموزش و پرورش ناحیه ۱ کرمان برگزار شد.

 در این همایش سردار رضا بنی اسدی‌فر با تشکر از تلاش‌های آموزش و پرورش در تعامل با نیروی انتظامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: توجه به مقوله‌ی امنیت و آرامش عمومی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: هرکشوری که پیش‌رفت کرده به واسطه‌ی فرهنگ آن جامعه بوده و برای ارتقای فرهنگ هر جامعه، آموزش و پرورش باید سنگ بنای آن را بگذارد.

سردار رضا بنی اسدی‌فر گفت: در شش ماهه‌ی ابتدای امسال ۶۰۰ نفر به دلیل عدم رعایت قوانین و راهنمایی و رانندگی در استان  جان خود را ازدست داده اند.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از حادثه‌ها در ثانیه‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: بسیاری از این حوادث با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی قابل پیش‌گیری است.

وی با اشاره به این‌که معلمان فرهنگ ‌یاران فرهنگ ترافیک هستند، گفت: دانش‌آموزان همیار پلیس نیز با تذکر نکات قانونی به والدین و رانندگان متخلف تاثیر بسزایی در کاهش آمار تخلفات راهنمایی و رانندگی ایفا می‌کنند.

وی یادگیری برای دانستن، عمل کردن و زندگی کردن  با دیگران را  ستون‌های اصلی یادگیری دانست و افزود: یادگیری خوب و اصولی دانش‌آموزان در زمینه‌ی ترافیک سبب حل بسیاری از مشکلات دراین زمینه می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: همیاران پلیس همکاران پلیس هستند که می‌توانند با گوشزد کردن مقررات راهنمایی و رانندگی به والدین و رانندگان از  بسیاری از تصادفات جلوگیری کنند.

وی  با تأکید براینکه مهارت‌های زندگی باید در مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده شود، گفت: مدارس می‌توانند با آموزش علائم رانندگی در مدارس فرهنگ ترافیک را برای دانش‌آموزان و نسل آینده نهادینه کنند.

همچنین سرهنگ حمید معین زاده، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان هم با اشاره به آغاز طرح همیاران پلیس از سال ۹۴در کشور گفت: اجرای این طرح در کاهش حوادث ناشی ازتصادفات و ارتقای فرهنگ ترافیک  طرح موفقی بوده و همیاران در این طرح نقش موثری داشته‌اند.
در پایان این مراسم از فرهنگ یاران پلیس تجلیل شد.

0