جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609342
  • 5 شهریور 1399
  • 13:25
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
همکاری شهرداری و پست استان برای صرفه‌جویی در وقت و هزینۀ شهروندان

شهردار کرمان اعلام کرد:

همکاری شهرداری و پست استان برای صرفه‌جویی در وقت و هزینۀ شهروندان

شهردار کرمان گفت: واگذاری پیگیری بخشی از امور مشترک شهرداری با سایر دستگاه‌ها به نمایندگان پست استان، موجب کاهش هزینه‌‌ها، تسریع در اجرای امور و کاهش تردد شهروندان با هدف جلوگیری از شیوع کرونا می‌شود.

به‌ گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل پست استان و معاون معماری و شهرسازی شهرداری برگزار شد، افزود: ارائه این خدمت با توجه به شیوع کرونا و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از مراجعۀ مکرر به محیط‌های عمومی، نقش مهمی در کاهش مراجعۀ مردم به شهرداری و اداره‌های مرتبط و همچنین کاهش بار ترافیک شهر خواهد داشت.

وی یادآور شد: در صورتی که بتوانیم کد نوسازی شهرداری را با کدپستی و پلاک شهری تلفیق کرده و به‌صورت واحد نصب کنیم، جلوی موازی‌کاری گرفته می‌شود و هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.

شهردار کرمان افزود: اضافه شدن کد نوسازی شهرداری موجب تسریع در اموری ازجمله بازدیدهای شهرداری خواهد شد.

عالم‌زاده بیان کرد: یک محله توسط معاونت معماری و شهرسازی به‌عنوان طرح آزمایشی یکپارچه‌سازی پلاک شهرداری و کدپستی، انتخاب و این طرح هرچه زودتر آغاز شود.

 

یکپارچه‌سازی کدپستی و پلاک شهرداری و نصب هم‌زمان آن‌ها

مدیرکل پست استان کرمان نیز در این جلسه گفت: یکی از برنامه‌های اداره‌کل پست استان، ارائه خدمات به شهروندان با هدف حذف رفت‌وآمدهای زائد بین ادارات مختلف ازجمله برای گرفتن استعلام‌های مورد نیاز است.

علیرضا اکبری خاطرنشان کرد: شهرداری تعامل زیادی با ادارات راه و شهرسازی، اوقاف و ثبت اسناد دارد و استعلام‌هایی به‌صورت روزانه باید از این ادارات گرفته شود که نمایندگان پست می‌توانند به نمایندگی از مردم این خدمات را ارائه دهند.

وی افزود: براساس تجربه‌ای که داشتیم، مردم از این طرح و پرداخت هزینه برای دریافت چنین خدماتی استقبال می‌کنند.

مدیرکل پست استان یادآور شد: با ارائه این خدمت در مناطق پنج‌گانۀ شهرداری و سایر ادارات از تردد غیرضروری مردم در شرایط شیوع کرونا جلوگیری می‌شود.

اکبری با اشاره به ضرورت هماهنگی و همکاری شهرداری و پست درخصوص تولید و نصب پلاک‌های شهری و کدپستی، افزود: یکپارچه‌سازی کدپستی و پلاک شهرداری و نصب هم‌زمان آن‌ها در قابل طرح جی‌نَف(استانداردسازی نشانی‌ها و کدهای پستی) اجرا می‌شود.

0