جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9406148
  • 12 شهریور 1394
  • 13:05
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
هم‌سو با اهداف وزارت ورزش حرکت کرده‌ایم

محمودی‌نیا از کارنامه‌ی پُر و پیمانِ اداره‌کل ورزش و جوانان در امور فرهنگی و جوانان می‌گوید:

هم‌سو با اهداف وزارت ورزش حرکت کرده‌ایم

به سراغ محمود محمودی‌نیا مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان رفتیم تا با وی پیرامون مسائل مختلف حوزه‌ی فرهنگی و امور جوانان هم‌کلام شویم.

به گزارش کرمان شهر آن لاین، وی با اعلام خبر حضور معاونت فرهنگی و امور جوانان وزارت ورزش در روز گذشته (سه‌شنبه 10 شهریور) می‌گوید: «عبدالحمید احمدی» برای افتتاح چند پروژه ورزشی و حضور در جمع اهالی سمن‌ها و تشکل‌های فعال حوزه‌ی جوانان راهی کرمان شد.
وی درمورد عملکرد فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان در شش‌ماه نخست سال‌جاری هم این‌چنین گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان هم‌سو و هم‌جهت با اهداف و برنامه‌های معاونت فرهنگی و امور جوانان وزارت ورزش در سال‌جاری گام برداشته است.
محمودی‌نیا اظهار داشت: در سال‌جاری جشنواره‌های متعدد، فرهنگی و ورزشی در سطح استان کرمان با محوریت اهداف و خواسته‌های معاونت فرهنگی و امور جوانان وزارت ورزش برگزار شده است.

کمیته‌های تخصصی اوقات فراغت
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در ابتدا با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از اواخر فصل بهار و تداوم این روند تا روزهای پایانی شهریورماه گفت: در همین راستا نشست‌های تخصصی کمیته‌ی اوقات فراغت با محوریت نیازسنجی اوقات فراغت جوانان کرمانی برگزار شد.
محمودی‌نیا بیان کرد: 21 دستگاه متولی در پیش‌بُرد اهداف و برنامه‌های حوزه‌ی جوانان دخیل هستند و برای بهبود وضعیت این حوزه، آن‌چه در اولویت است، هم‌افزایی، کارِ گروهی و اتحاد این دستگاه‌هاست.
وی افزود: برای بهبود وضعیت اوقات فراغت جوانان، باید به‌دنبال نیازسنجی ضروریات و نیازهای جوانان در اوقات فراغت بود و اگر در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهیم، می‌توان در مسیر خلاقیت و نوآوری حرکت کرد و سرمایه‌های خوبی به‌دست آورد.
مدیرکل ورزش وجوانان استان خاطرنشان کرد:  جشنواره‌ی اوقات فراغت در شهریورماه سال‌جاری با شرکت تمام 21 دستگاه عضو شورای عالی جوانان برگزار می‌شود.

کارگروه ورزش، امید و ازدواج آسان
مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه، از آغاز به کار کارگروه ورزش، امید و ازدواج آسان خبر داد و گفت: در این کارگروه که با هدف بررسی و حل مشکلات بانوان در حوزه‌های ورزش و ازدواج تشکیل شده است، دستگاه‌هایی هم‌چون معاونت اجتماعی و امور بانوان استانداری کرمان، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته‌ی امداد، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، حوزه‌ی علمیه، دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از اساتید دانشگاهی حضور دارند.
وی افزود:  تهیه‌ی بسته‌های فرهنگی به منظور ارائه در باشگاه‌های ورزشی بانوان، برگزاری نمایشگاه‌های حجاب، برگزاری مجمع خیران ازدواج، بررسی و پیش‌نهاد تشکیل پارک و کتاب‌خانه‌ی تخصصی بانوان و استفاده‌ی بیش‌تر از طرح‌ها و برنامه‌های ورزشی برای ایجاد نشاط و شادابی بیش‌تر در بین بانوان از مهم‌ترین موارد مورد بحث و گفت‌وگو در این کارگروه است.

نقش حجاب در حفظ حریم خانواده
محمودی‌نیا هم‌چنین از برگزاری دوره‌ی آموزشی با عنوان نقش حجاب در حفظ حریم خانواده از سوی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خبر داد و گفت: دراین دوره‌های آموزشی که با هم‌کاری مرکز پژوهش استانداری کرمان برگزار شد، مواردی پیرامون عفاف و حجاب از سوی مدرسان این دوره‌های آموزشی مطرح شد.

برگزاری جشنواره‌ی ازدواج
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در ادامه، ازبرگزاری جشنواره‌ی ازدواج در 12 شهرستان استان تا پایان شهریورماه خبر داد و گفت: ‌تشکیل مجمع خیران ازدواج در شهرستان‌ها ضرورت دارد؛ ما باید‌ در شهرستان‌ها، فعالان حوزه‌ی ازدواج را شناسایی کنیم و با تشکیل مجمع خیران ازدواج، اقدامات لازم به منظور فعالیت در این حوزه انجام شود.

برگزاری نخستین کنگره‌ی شهدای ورزش‌کار
مدیرکل ورزش و جوانان با اعلام خبری مبنی بر برگزاری نخستین کنگره‌ی شهدای ورزش‌کار گفت: نخستین کنگره‌ی 400 شهید ورزش‌کار استان هم‌زمان با هفته‌ی تربیت‌بدنی برگزار می‌شود.
وی افزود: نخستین کنگره‌ی 400 شهید ورزش‌کار استان کرمان با هدف معرفی شخصیت شهدای ورزش‌کار استان در هفته‌ی تربیت‌بدنی در حالی برگزار می‌شود که تاکنون این کار در کرمان انجام نشده بود.
محمودی‌نیا اضافه کرد: می‌خواهیم با معرفی شهدای ورزش‌کار، علاوه بر معرفی شخصیت و ویژگی‌های شهدا، رشته‌های ورزشی که شهدا به آن علاقه‌مند بوده‌اند را نیز اعلام کنیم؛ با برگزاری این‌گونه کنگره‌ها و همایش‌ها‌ می‌توانیم در زمینه‌ی معرفی الگوهای ورزشی و فرهنگی در سطح ورزش کشور اقدامات بهتری انجام دهیم.
وی افزود: یکی از نیازهای امروز جامعه‌ی ورزش و کار فرهنگی است، فرهنگ یکی از حلقه‌های مفقوده‌ی ورزش بوده که باید با توجه بیش‌تر به این موضوع اقدامات مناسب‌، با برنامه و هدفمند را در این زمینه انجام داد.

حضور پرشور جامعه‌ی ورزش در راه‌پیمایی روز جهانی قدس
وی در ادامه، از حضور پرشور جامعه‌ی ورزش در راه‌پیمایی روز جهانی قدس خبر داد و گفت: جامعه‌ی ورزش استان کرمان هم‌راه و هم‌گام با سایر اقشار جامعه با حضور در راه‌پیمایی روز جهانی قدس، بار دیگر با آرمان‌های امام خمینی(رحمت‌الله‌علیه) و رهبر معظم انقلاب بیعت کردند.

کرمان، استان برتر در ترویج برنامه‌های فرهنگ پهلوانی
مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه، گفت: هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان در یک سال گذشته فعال‌تر و با برنامه‌ریزی بهتری اداره شده و براساس اعلام فدراسیون هیأت کرمان هم‌اکنون جایگاه سوم هیأت‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور را در اختیار دارد.
وی افزود: این هیأت هم‌چنین با ارزیابی انجام گرفته تواسنته است عنوان برتر برگزاری برنامه‌های ترویج هفته‌ی فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای را در سال 93 کسب کند.
وی هم‌چنین بیان داشت: در هفته‌ی ترویج  فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای استان، برنامه‌های متنوع فرهنگی هم‌چون برگزاری آیین گرامی‌داشت روز فرهنگ پهلوانی با حضور 17 مرشد و 300 ورزش‌کار، دیدار با خانواده‌ی شهدای ورزش‌کار، غبارروبی قبور شهدا و دیدار با نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی کرمان برگزار شد.
محمودی‌نیا بیان داشت: فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در برنامه‌ای به مناسبت گرامی‌داشت روز فرهنگ پهلوانی، از مدیران ورزشی شش استان تجلیل کرد که کرمانی‌ها هم در این بین در بین برترین‌ها قرار داشتند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به این‌که اهالی ورزش باید اشاعه‌گر فرهنگ هم‌دلی و صداقت باشند، گفت: مرام‌نامه‌ی ورزش پهلوانی شامل راستی، صمیمت، گذشت و جوان‌مردی است و اگر ما بخواهیم در ورزش به جایگاهی برسیم، باید با رعایت این اصول و تسلط بر خودخواهی‌ها و هوای نفس، حداقل خصلت‌های پهلوانی را در ورزش به‌دست آوریم.

برگزاری 400 برنامه در هفته‌ی جوان
مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری برنامه‌های متفاوت و خاص در هفته‌ی جوان گفت:  این برنامه‌ها با محوریت جشنواره‌ی حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام) توسط اداره‌کل ورزش و جوانان و در قالب 400 برنامه در سرتاسر شهرستان کرمان اجرا شد.
محمودی‌نیا با اشاره به افزایش 40 موسسه و سازمان مردم‌نهاد به تعداد سمن‌های استان کرمان تا پایان سال‌جاری گفت: تمام نهادهای متولی و ستاد سامان‌دهی امور جوانان را فعال کردیم و بیش از 400 برنامه در هفته‌ی جوان در سراسر استان برگزار شد
وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن جوان در تمام شهرستان‌ها، تجلیل از جوانان برتر با عنوان جشنواره‌ی حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام)، کلاس و کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های ورزشی، همایش صبحگاهی، پاک‌سازی محیط زیست، کوه‌پیمایی و برگزاری همایش‌ها و جشن‌های مختلف از جمله‌ی این برنامه‌ها بود.

برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی
مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه، از برگزاری مسابقات سراسری قرآن ورزش‌کاران و جوانان استان کرمان در نیمه‌ی نخست شهریورماه خبر داد و گفت: سومین دوره‌ی مسابقات سراسری قرآن ویژه‌ی ورزش‌کاران و جوانان استان کرمان در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.
وی افزود: هم‌چنین در این بخش مسابقات کتاب‌خوانی با عناوین مختلفی هم‌چون حجاب و عفاف برگزار شده است.

مشارکت در اجرای برنامه‌های دهه‌ی کرامت
محمودی‌نیا به مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان در برگزاری 170 برنامه‌ی فرهنگی ورزشی تنها در دهه‌ی کرامت امسال توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها با حضور و حمایت فعال سمن‌های اداره‌کل در سطح شهرستان‌های استان کرمان اجرا شد.
محمودی‌نیا ادامه داد: هم‌چنین در مرکز استان نیز جشنواره‌ی «زیر سایه‌ی خورشید» با حضور بیش از شش هزار نفر برگزار شد که این جشنواره همه‌ساله با حضور خادمان حرم امام رضا (علیه‌السلام) رنگ و بوی خاصی به خود می‌گیرد.
وی افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی به‌عنوان سخنران اصلی این جشن در آموزه‌های رضوی و سیره‌‌ی علمی و عملی امام رضا (علیه‌السلام) سخنرانی کرد.

شب ورزش کرمان در برج میلاد
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خاطرنشان کرد: در مردادماه سال‌جاری هفته‌ی فرهنگی و اقتصادی کرمان در تهران برگزار شد و اداره‌کل ورزش و جوانان استان هم در 19 مردادماه برگزار‌کننده‌ی «شب ورزش» در هفته‌ی فرهنگی کرمان بود.
محمودی‌نیا افزود: در این جشنواره که برای نخستین‌بار برگزار می‌شد، اداره‌کل با تجلیل از جمعی از ورزش‌کاران برتر و قهرمانان شب به یاد ماندنی برای ورزش کرمان در تهران رقم زد.
وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های پهلوانی و زورخانه‌ای و سخنرانی استاندار کرمان و جمعی از بزرگان ورزش استان از جمله دیگر برنامه‌های این شب بود.

دیدار کمیته‌های فرهنگی و مشاوران جوان استاندار با مدیرکل ورزش
محمودی‌نیا بیان داشت: در نشستی که با عنوان هم‌اندیشی اعضای کمیته‌ی فرهنگی و اجتماعی شورای مشاوران جوان استاندار  برگزار شد،  اعضای کمیته به بیان دیدگاه‌ها و نظرهای خود پرداختند و تصور می‌کنم برگزاری این‌گونه نشست‌های هم‌اندیشی بتواند زمینه‌ساز افزایش هم‌کاری بهتر و بش‌تری باشد.

برگزاری جشنواره‌ی چند هزار نفری فرهنگی ورزشی شهید باهنر
 مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان هم‌چنین گفت: جشنواره‌ی فرهنگی ورزشی شهید باهنر برای سومین مرحله در یک‌سال‌ونیم اخیر در کرمان در حال برگزاری است.
وی افزود: این جشنواره که با  شرکت 2000 نفر در کرمان و بیش از 6000 کارمند دولت در سراسر استان کرمان و با هدف ترویج نشاط و شادابی در بین کارکنان دولت برگزار شد.
محمودی‌نیا ادامه داد: در این جشنواره که در دو بخش مردان و زنان برگزار شد، شرکت‌کنندگان به‌صورت تیمی و انفرادی با یک‌دیگر پیکار می‌کنند.

15.5829