شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9605477
  • 24 مهر 1396
  • 13:12
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
واقعه‌ی 24 مهر نقطه‌ی عطف مبارزات انقلابی مردم کرمان است

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان:

واقعه‌ی 24 مهر نقطه‌ی عطف مبارزات انقلابی مردم کرمان است

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان گفت: واقعه‌ی 24 مهر نقطه‌ی عطف مبارزات انقلابی مردم کرمان است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی با اشاره به 24 مهر سال‌روز به آتش کشیدن مسجد جامع توسط عمال رژیم پهلوی، این واقعه را نقطه‌ی عطف مبارزات انقلابی مردم کرمان دانست.

وی با بیان این‌که مردم کرمان در مبارزات انقلاب و همراهی امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه) کارنامه‌ی درخشانی دارند، گفت: واقعه‌ی 24 مهر، نشان‌دهنده‌ی تأثیرگذاری این مبارزات است که رژیم پهلوی در مقابل مبارزات این‌گونه واکنش نشان داد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: رژیم ستم‌شاهی پهلوی زمانی که پایه‌های ظلم و استکبارش را در حال سقوط دید، برای ایجاد رعب و مقابله با قیام مردم ایران، دست به حرکت نابخردانه و ناجوانمردانه‌ای چون به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان زد.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان ادامه داد: روز 24 مهرسال 57، مردم کرمان برای چهلمین روز شهدای میدان شهدای «ژاله» تهران در مسجد جامع کرمان تجمع کرده بودند که ایادی رژیم شاه با بهره‌گیری از افرادی که از حمایت نیروهای نظامی شاه برخوردار بودند، به مسجد جامع حمله کردند و آن‌را به آتش کشیدند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به این‌که گرامی‌داشت این روز و انتقال پیام و چرایی این موضوع به نسل جدید و آینده از وظایف همگان است، گفت: نسل نو با شناخت این‌گونه مسایل قدر انقلاب و نظام اسلامی خود را بیش‌ازپیش می‌داند.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان بیان کرد: فضاسازی خوبی برای یادآوری واقعه‌ی 24 مهر در شهر کرمان انجام شده که ضمن یادآوری به شهروندان، از آن‌ها برای شرکت در مراسم گرامی‌داشت این روز دعوت شده است.

وی هم‌چنین از نام‌گذاری یکی از خیابان‌های اصلی شهر کرمان به نام «24 مهر» در گذشته اشاره کرد و گفت: برای گفتمان‌سازی و نهادینه کردن این موضوع، هر کاری که ضرورت داشته باشد، انجام می‌دهیم.

گفتنی است؛ مراسم گرامی‌داشت واقعه‌ی 24 مهر، سال‌رزو به آتش کشیدن مسجد جامع توسط رژیم پهلوی در سال 57، دوشنبه 24 مهر بعد از نماز مغرب ‌و عشا در این مسجد برگزار می‌شود.

15.6495