پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608687
  • 22 اسفند 1398
  • 17:47
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ورود افراد غیربومی به استان کرمان تا اطلاع بعدی ممنوع است

استاندار کرمان:

ورود افراد غیربومی به استان کرمان تا اطلاع بعدی ممنوع است

استاندار کرمان بیان کرد: ورود افراد غیربومی به استان کرمان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدجواد فدایی ۲۲ اسفندماه در نشست خبری با محوریت ویروس کرونا افزود: طبق مصوبه‌ی ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، نحوه‌ی کنترل ورودی‌های استان به‌خصوص ورودی شهرستان انار که یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی استان کرمان از سمت شهرهای آلوده‌ی کشور است، باید سخت‌گیرانه‌تر باشد.
وی ادامه داد: ورود افراد غیربومی به استان کرمان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و همچنین در ورودی شهرستان انار ورود خودروهای شخصی با پلاک شهرهای آلوده به استان کرمان ممنوع است.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: خودروهای که حامل افراد مشکوک به کرونا هستند با هزینه‌ی خودشان قرنطینه خواهند شد و ورود اتوبوس‌ها از استان‌هایی با آلودگی بالا به استان ‌کرمان ممنوع است.
فدایی افزود: عصر امروز پنجشنبه کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و دفتر امور اجتماعی استانداری برگزار خواهد شد تا بتوانیم دستورالعمل کامل و دقیقی برای نحوه‌ی کنترل ورودی‌های استان تنظیم کرده و تا فردا این دستورالعمل را ارائه کنیم.
وی درباره‌ی ظرفیت بیمارستان‌های استان برای پذیرش از بیماران کرونایی گفت: بیمارستان افضلی‌پور با ۳۰۰ تخت به‌‌عنوان بیمارستان اصلی استان برای بیماران مبتلا به کوید 19 در نظر گرفته شده که تا این لحظه حدود صد تخت این بیمارستان استفاده شده است.
استاندار کرمان افزود: بیمارستان پیامبر اعظم شهر کرمان نیز با گنجایش ۳۰ تخت آمادگی پذیرش از بیماران کرونایی را دارد؛ همچنین بیمارستان‌های فاطمه‌الزهرا با ۱۲۰ تخت و بیمارستان الزهرا با صد تخت به‌عنوان پشتیبان دو بیمارستان افضلی‌پور و پیامبر اعظم انتخاب شده‌اند.
فدایی خاطرنشان کرد: هتل کرمان با صد تخت، هتل آسمان با ۸۰ تخت و مهمان‌سرای امام حسین با۸۰ تخت به‌‌عنوان نقاهتگاه پیش‌بینی شده تا افرادی که امکان تحت نظر بودن در خانه را ندارند، بعد از ترخیص از بیمارستان، بقیه‌ی دوران نقاهت خود را در این نقاهتگاه‌ها بگذرانند.

 

0