پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • پلیس
  • شماره خبر: 9605887
  • 26 آذر 1396
  • 17:06
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
يك ميليارد ريال كالاي قاچاق كشف شد

فرمانده انتظامي استان:

يك ميليارد ريال كالاي قاچاق كشف شد

فرمانده انتظامي استان با اشاره به دستاوردهاي طرح عملياتي پاك‌سازي مناطق آلوده‌ی شهر كرمان، گفت: یکی از این دستاوردهای این طرح کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق بود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، فرمانده انتظامی استان گفت: در راستاي ارتقای امنيت عمومي جامعه، طرح برخورد با متخلفان و افراد فرصت طلبي كه با ايجاد مزاحمت براي مردم در سطح جامعه موجب اختلال در امنيت مي‌شوند، بار ديگر طرح پاكسازي مناطق آلوده و جرم خير شهر كرمان به مدت چهار روز اجرا شد.

رضا بني‌اسدي‌فر با اشاره به فعاليت‌هاي اجتماعي كه در اين طرح انجام شد، افزود: بنرهايي در 18 نقطه از مناطق حاشيه‌نشين و جرم خيز شهر با محوريت همكاري مردم با پليس و دانش عمومي مردم در جهت پيش‌گيري از جرايم و آسيب‌هاي اجتماعي نصب شد.

وي ادامه داد: هشدارهاي آموزشي در قالب خبر و گزارش، فيلم كوتاه و همچنين برگزاري 14 كارگاه مشاوره‌اي با دعوت از اساتيد مجرب انجام شد.

فرمانده انتظامي استان با اشاره به كشف 208 فقره سرقت عادي، كشف چهار فقره سرقت به‌عنف و كشف يك فقره آدم ربايي در اين طرح گفت: 9 كلاهبردار، 73 سارق عادي، دو سارق مسلح و چهار سارق به‌عنف دستگير شدند.

وي گفت: 87 نفر متهم تحت تعقيب و 42 نفر متهم امنيت اخلاقي نيز در اين طرح دستگير شدند.

سردار بني‌اسدي‌فر در رابطه با كشفيات مواد مخدر و دستگيري قاچاقچيان نيز بيان کرد: در بازديد از 65 محل تهيه و توزيع موادمخدر، 63 نفر معتاد و قاچاقچي مواد و 44 نفر خرده فروش مواد دستگير شدند كه در مجموع يك تن و 228 كيلو و 598 گرم مواد مخدر كشف شد.

اين مقام انتظامي گفت: در پي كشف دو فقره قتل، دو نفر قاتل دستگير شدند.

وي با اشاره به كشف يك ميليارد ريال كالاي قاچاق در اين طرح گفت: در اين رابطه پنج هزار قلم دوربين مدار بسته قاچاق و 1764 بسته سيگار قاچاق كشف و 13 نفر قاچاقچي كالا نيز دستگير شدند.

فرمانده انتظامي استان گفت: توقيف 72 دستگاه خودرو و 128 دستگاه موتورسيكلت از ديگر دستاوردهاي اين طرح بوده است.

وي در پايان تاكيد كرد: علاوه بر ساير دستگاه‌هاي امنيتي، بايد از مشاركت مردم با پليس و استفاده از ظرفيت‌هاي آن‌ها قدرداني کرد؛ ضمن اين‌كه از مردم درخواست داریم هرگونه موارد مشكوك را از طريق تماس با 110 با پليس در ميان بگذارند.

0