پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609056
  • 23 خرداد 1399
  • 14:35
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
پرداخت تسهیلات 6 میلیون تومانی به تاكسیرانان

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری خبر داد:

پرداخت تسهیلات 6 میلیون تومانی به تاكسیرانان

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان از پرداخت تسهیلات 6 میلیون تومانی به تاكسیرانان خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، هادی خدادادی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و با هدف حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌پذیر، به تاکیسرانان تسهیلات 6 میلیون تومانی تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که فهرست رانندگان مشمول از طریق وزارت کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل شده است، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir و طی مراحل ثبت‌نام تکمیلی، نسبت به دریافت این وام اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری در خصوص شرایط تسهیلات گفت: تاکسیرانانی که دارای پروانه تاکسیرانی و بهره‌برداری معتبر باشند، مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

خدادادی با اشاره به این‌که در گام اول مقرر شده به آن‌دسته از رانندگانی که دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند، تسهیلات پرداخت شود، گفت: در گام دوم سایر رانندگان فعال و مورد تایید وزارت کشور، مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد.

وی افزود: متقاضیان برای کد کارگاه، می‌توانند کد شعبه‌ای را که بیمه شده‌اند، ثبت کنند.

خدادادی ادامه داد: همچنین متقاضیان به‌جای کد ملی کارفرما، می‌توانند کد ملی تاکسیران را وارد کنند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زمان پرداخت تسهیلات را طبق گفته مسئولان وزارت رفاه، کار و تأمین اجتماعی، از اواخر خردادماه دانست و گفت: این تسهیلات، با نرخ سود 12 درصد و 24 ماهه با دوره تنفس سه‌ماهه خواهد بود.

 

واریز مابه‌التفاوت ریالی سهمیه اعتباری سوخت خودروهای حمل‌ونقل عمومی

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان همچنین از واریز سهمیه اعتباری سوخت اردیبهشت‌ماه رانندگان فعال در حوزه حمل‌ونقل عمومی خبر داد.

خدادادی گفت: مابه‌التفاوت ریالی سهمیه اعتباری سوخت اردیبهشت‌ماه خودروهای حمل‌ونقل عمومی با کاربری مختلف ازجمله آژانس تاکسی‌تلفنی، تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌های فرودگاهی و ویژه، تاکسی‌های شهرهای بدون جایگاه CNG، تاكسي‌هاي برون‌شهري، ناوگان تحت پوشش آرامستان‌ها و پیک‌موتوري واریز شد.

وی در خصوص نحوۀ استفاده از این اعتبار اظهار داشت: اعتبار فوق در تمام کارت‌های بانکی رانندگان شارژ می‌شود و آن‌ها صرفاً در زمان سوخت‌گیری می‌توانند از هر یک از کارت‌های بانکی خود، به‌منظور پرداخت هزینۀ سوخت در جایگاه استفاده کنند.

خدادادی افزود: رانندگان جهت اطلاع از میزان اعتبار تخصیصی می‌توانند با مراجعه به سامانه ملی اطلاعات سفر «سماس» از  میزان اعتبار واریزی به کارت خود در هر ماه و همچنین تاریخچۀ استفاده از این اعتبار، مطلع شوند.

 

پیگیری برای حل مشکل شماره‌گذاری تاكسی‌های یورو چهار

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان از پیگیری برای حل مشکل شماره‌گذاری تاكسی‌های یورو چهار نیز خبر داد.

خدادادی در خصوص آخرین وضعیت شماره‌گذاری تاکسی‌های یورو چهار تولیدشده توسط شرکت ایران‌خودرو که شماره‌گذاری آن‌ها به‌دلیل ابلاغیه سازمان محیط زیست ممنوع شده است، گفت: در دوهفتۀ گذشته جلسه‌های متعددی برای حل مشکل شماره‌گذاری تاکسی‌های صفر، با مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شده تا هرچه سریع‌تر مشکل رانندگان تاکسی که در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شرکت کرده‌اند و خودروی آن‌ها آماده است، اما به‌دلیل سطح آلایندگی شماره‌گذاری نمی‌شود، حل شود.

وی افزود: در این جلسات، مقرر شده تا با برگزاری جلسات فرادستگاهی، مشکل شماره‌گذاری تاکسی‌ها حل شود.

خدادادی ادامه داد: مقرر شد معاون اول رئیس‌جمهور و مدیرعامل اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور، جلسه‌ای برگزار کنند تا مشکل شماره‌گذاری 1500 دستگاه تاکسی یورو چهار تولیدشده در کشور که در صف شماره‌گذاری هستند، حل شود.

14.9049