شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605696
  • 24 آبان 1396
  • 09:49
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
پست برق در معابر عمومي با حفظ مبلمان شهري نصب می‌شود

معاون مهندسي و نظارت شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان:

پست برق در معابر عمومي با حفظ مبلمان شهري نصب می‌شود

به‌منظور ايجاد امكان، جهت واگذاري زمین‌هایی با ابعاد کوچک‌تر و کم‌هزینه‌تر، پست‌های برق با حفظ مبلمان شهري در پیاده‌روها و معابر عمومي نصب می‌شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدرضا عرب‌زاده گفت: به‌منظور حفظ مبلمان شهری و با توجه به فضاي محدود در معابر عمومي جهت احداث و نصب پست‌های برق با همكاري بخش خصوصي كليدخانه پست برق در ميدان آزادي شهر كرمان نصب شده است.

 وي ادامه داد: با توجه به توسعه‌ی ساخت‌وسازهای بلندمرتبه در سطح شهرها به خصوص در شهر كرمان و همچنين افزايش قيمت زمين در مناطقي كه بلندمرتبه‌سازی انجام می‌شود، تأمین زمين مناسب جهت احداث ساختمان پست برق با توجه به افزايش قيمت زمين و عدم تمايل مالكان ساختمان‌ها جهت واگذاري زمين با دشواري مواجه شده است.

وي گفت: بر همين اساس به‌منظور ايجاد امكان، جهت واگذاري زمین‌هایی با ابعاد کوچک‌تر و کم‌هزینه‌تر و همچنين حفظ مبلمان شهري و جلب نظر شهرداري برای نصب پست‌های برق در پیاده‌روها و معابر عمومي، با همكاري يكي از شرکت‌های سازنده ، نوعي کلیدخانه پست برق ساخته شده است که زيبايي، ديد در شب و استفاده از پیام‌های مديريت مصرف برق از محاسن اين سازه است.

  عرب‌زاده  گفت: با توجه به زمين و امكانات محدود در محدوده‌ی ميدان آزادي و موقعيت ترافيكي و پررفت‌وآمد سعي شده است تا ضمن استفاده‌ی بهينه از فضاي موجود، مبلمان و آرايش زيبايي شهري نيز حفظ شود كه تأثیر زيادي در پيش‌رفت پروژه‌های برق‌رسانی خواهد داشت.

معاون مهندسي و نظارت از برنامه‌ریزی و نصب پست‌های برق فانتزي در آينده‌ی نزديك در سطح شهر خبر داد و گفت: اين حركت به‌منظور تعامل و همکاری با شهرداري در جهت توسعه و عمران شهر كرمان انجام خواهد شد.

0