معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، گفت: پلتفرم «کرمان من» بازوی توانمند شهروندان در بهرهگیری از خدمات شهری است.
به گزارش کرنا، وحید خطیبی، از شروع بهکار و ارایه تعداد قابلتوجهی از آیتمهای خدمات شهری در پلتفرم «کرمان من» خبر داد و گفت: «کرمان من»، بازوی توانمند شهروندان در دریافت خدمات شهری است و شهروندان کرمانی با استفاده از این پلتفرم میتوانند به خدماتی نظیر ثبت و پیگیری مکاتبات، ثبت و پیگیری پیام ۱۳۷ و پرداخت قبوض شهرداری، دسترسی پیدا کنند.
وی، موارد متعددی مانند پرداخت آسان عوارض سالیانه، پرداخت خلافی خودرو، و دریافت وقت ملاقات با مدیران را ازجمله امکانات «کرمان من» ذکر کرد و یکی از مهمترین اهداف تولید و توسعه این پلتفرم را ارایۀ تمام خدمات شهروندی از طریق یک درگاه واحد دانست.
خطیبی، اظهار داشت: وجود این پلتفرم جامع میتواند موجب کاهش سردرگمی شهروندان در استفاده از انواع سامانهها و نرمافزارهای متعدد و جداگانه برای بهرهگیری از خدمات شهری و پرداختهای مرتبط با آنها شود.
وی پلتفرم «کرمان من» در بخش خدمات شهروندی را شامل هشت گروه خدمت ازجمله «میزخدمت الکترونیکی، «فرهنگیاجتماعی»، «مشارکت شهروندی»، «شهرسازی» و «املاک» ذکر و خاطرنشان کرد: «خدمات شهری»، «حملونقل و ترافیک»، «فضای سبز و منظر شهری» و «اطلاعات مکانی» نیز، ازجمله این موارد است.
معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، یادآور شد: در قسمت پرداخت عوارض نوسازی، امکان پرداخت عوارض نوسازی از طریق کد نوسازی فراهم شده و سوابق پرداختهای پیشین نیز قابل مشاهده است.
وی همچنین به بخش ۱۳۷ این پلتفرم اشاره کرد و گفت: در این بخش شهروندان میتوانند درخواستهای جدیدی با انتخاب موضوع و موقعیت مکانی آن، ثبت و درخواستهای خود را پیگیری کنند.
خطیبی، به خدمات مختلف بخش «نقشه کرمان» در این پلتفرم اشاره کرد و افزود: شهروندان میتوانند بهراحتی به موقعیت مکانی مواردی مانند پروژههای آسفالت، تفکیک مناطق و نواحی، خدمات شهری، مراکز فرهنگی و مذهبی دسترسی داشته باشند.
لازم به ذکر است؛ شهروندان کرمانی برای دسترسی به این پلتفرم باید به نشانی my.kerman.ir مراجعه کنند.