چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
  • پلیس
  • شماره خبر: 9606501
  • 2 اردیبهشت 1397
  • 10:46
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
پلیس کرمان صاحب موزه‌ی اسناد می‌شود

پلیس کرمان صاحب موزه‌ی اسناد می‌شود

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان با اشاره به افتتاح موزه‌ی پلیس در آینده‌ی نزدیک از جمع آوری20 هزار سند مرتبط با نظم و امنیت خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان با اعلام این خبر گفت: هم اكنون در چهار استان کشور موزه‌ی پلیس راه‌اندازی شده و این موزه در کرمان نیز به زودي افتتاح خواهد شد.

سرگرد وحید عضدی افزود: موزه‌ی پلیس کرمان در حوزه‌ی اسنادی و تاریخ پلیس در کشور بی‌نظیر است و این موزه می‌تواند به عنوان موزه شاخص برای سایر استان‌ها تعریف شود.

سرگرد عضدی بیان کرد: تمامی اسناد جمع‌آوری شده در این موزه به صورت فیزیکی و دیجیتال جمع بندی و دسته بندی شده و به آسانی در اختیار پژوهش‌گران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وي یادآور شد: کار جمع آوری اسناد موزه‌ی پلیس کرمان از سال 91 آغاز شده و در سال 95 نیز در همین راستا جشنواره‌ی آثار نظم و امنیت استان برگزار شده است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان از همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق نیز تقدیر کرد و ادامه داد: تاریخ پلیس شهرستان‌ها نیز در قالب 20 طرح تحقیقاتی جمع‌آوری و در کنار آن مصاحبه‌های بسیاری با پیشکسوتان انجام شده و اين موزه در سه بخش اسنادی، فیزیکی و دیجیتال آماده افتتاح است.

وی به تقسیم بندی دوره‌های تاریخی پلیس کرمان نیز اشاره و بیان کرد: این تقسیم‌بندی شامل پلیس دوران باستان، دوران اسلامی، قبل از شکل گیری نظمیه نوین، ژاندارمری استان، شهربانی استان، کمیته انقلاب اسلامی کرمان، پلیس کرمان و شکل گیری انقلاب، پلیس کرمان و دفاع مقدس، پلیس کرمان پس از ادغام و تشکیل نیروی انتظامی، پلیس کرمان در شهرستان‌های مختلف، پلیس و حاکمان کرمان و قلعه‌های نظامی استان است.

سرگرد عضدی یادآور شد: با راه اندازی موزه‌ی پلیس کرمان به دنبال ایجاد مرکز گذشته پژوهی پلیس بوده‌ایم و در این راستا برنامه‌های متعددی نیز طراحی شده که در بازه‌ی زمانی تعیین شده اجرایی خواهند شد كه یکی از این برنامه‌ها، برگزاری جشنواره‌ی تجارب است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان در پايان گفت: موزه پلیس کرمان در ساختمان دفتر تحقیقات کاربردی پلیس واقع در چهارراه فرهنگیان راه اندازی شده و به زودی با حضور مقامات استانی افتتاح خواهد شد.

15.6383